دختری از جنس دریا/پدیده ای که آرزوهایش دریایی است

ارسال شده در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، توسط صنعت جنوب

در استان هرمزگان استعدادهای بزرگی در بخش بانوان وجود دارد که در دهه های گذشته بدلیل غفلت و عدم وجود امکانات مناسب نتوانسته اند استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و چه بسیار دخترانی که می توانستند بارها نام هرمزگان را در دنیا طنین انداز کنند و اما بدلیل نبودن شرایط مساعد و کاستی های زیاد، هرگز به آرزوهای خود نرسیدند تا سرمایه های عظیم ورزش در استان خاموش بمانند . اما طی سالهای گذشته و با افزایش زیرساخت ها و ایجاد شرایط مساعد برای ورزش بانوان حالا استعدادهای درخشانی سر بر افراشته است.

ستایش را به خاطر بسپاریم، دختری که حالا رویاهایش را در دریا جستجو می کند، دختری که برای رسیدن به آرزوهایش هر روز دل به دریا می زند و موج ها را می شکافد تا قهرمانی دیگر در دامان خلیج فارس پرورش یابد و دختری دیگر نام هرمزگان را بر فراز سکوهای قهرمانی فریاد بزند. نام ستایش گودرزی را قطعا در آینده ای نزدیک بارها خواهیم شنید آن هم با درخشش در ورزش استان و کشور و درخشش در رشته پدل برد.

نوجوانی که در سن ۱۶ سالگی حالا به اردوی تیم ملی کشور دعوت و قطعا یکی از ورزشکارانی خواهد بود که چشم ها را خیره خواهد کرد.

خودتان را بیشتر معرفی می کنید؟

 ستایش گودرزی هستم متولد ۲۷ آبان ماه ۱۳۸۵ در شهر بندرعباس متولد شدم

از چه زمانی ورزش را شروع و در چه رشته ای فعالیت کردید؟

 از سن ۸ سالگی ورزش در رشته قایقرانی در شاخه های مختلفی از جمله کایاک و اسلالوم فعالیت کردم و از همان ابتدا با تشویق و حمایت خانواده ورزش خودم را با هدف مسابقات و حرفه ای شدن تا سن ۱۳ سالگی ادامه دادم و از تیرماه ۹۹ هم در رشته پدل برد فعالیت خودم را آغاز کردم.

چقدر به اهدافی که از قبل پیش بینی کرده بودی تا کنون رسیده‌ای؟

در قایقرانی به دلیل سن کم موفقیت های بزرگی کسب نکردم اما فعالیت در این رشته باعث شد در ادامه به پدل برد رو بیارم که تا کنون شرایط بسیار خوب بوده و با توجه به اهداف و برنامه های آینده خودم، قطعا به لطف پروردگار پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی خواهم کرد. در رشته پدل برد هدف های بزرگی دارم و من تازه فعالیتم را آغاز کردم مطمئنم علاوه بر تلاش های بنده، وجود خداوند را در زندگی ورزشی و شخصی خودم می بینم که کمکم خواهد کرد

با توجه به اینکه شما در رشته دیگری نیز فعالیت می گردید چه عاملی باعث شد تا رشته خود را تغییر دهید و به سمت این رشته بیاید؟

به دلیل شیوع بیماری کرونا و شرایط خاصی که ایجاد کرده بود و همینطور دلایل شخصی باعث شد من از ورزشی که علاقه بسیار زیادی داشتم فاصله بگیرم بعد از یک سال به پیشنهاد خانواده وارد رشته پدل برد شدم که این ورزش را در اول تیرماه سال ۱۳۹۹ آغاز کردم.

خانواده به عنوان اصلی‌ترین حامی چقدر در موفقیت‌های شما نقش داشته اند؟

خانواده مهم ترین سهم رو در حمایت از من داشتند و اگر حمایت ها و پشتیبانی خانواده همراهم نبود قطعا موفقیت هایی که تا کنون داشتم حاصل نمی شد و خانواده به عنوان مهمترین عنصر حمایتی بیشترین نقش در مسیر موفقیت و انتخاب رشته ورزشی من داشته اند و در تمام مسابقات در کنارم بوده اند و تمام تلاش و زحمت خود را برای موفقیت من گذاشته اند.

به عنوان یک ورزشکار که تازه مسیر موفقیت را شروع کرده و با داشتن سن کم نوید یک دختر جسور را و نام آور برای هرمزگان را می‌دهد انتظارات از خودت چیست ؟

برای اینده در این ورزش هدفم کسب مقام های آسیایی و جهانی است همیشه و در هر کجا که باشم مهمترین علت موفقیت من خداوند است چون این توان را در اختیار من گذاشت که به این سطح برسم و پله اول را برای رسیدن به اهدافم بردارم و از خودد انتظار دارم که در بالاترین سطح ها قرار بگیرم و پرچم کشورم را بالا ببرم و دوست دارم در زندگی ورزشی ام همیشه به دور از حاشیه باشم

چه افرادی بیشترین نقش را در موفقیت های شما و هدایت شما به سمت این رشته ورزشی داشته اند؟

خانواده ام، مربی دلسوز و مهربانم استاد عابد شجاعی و هم تیمی های عزیزم و حتی مربی های تیم ملی و آقایان رستمی فلاح، سامانی و تشیعی که سهم بسزایی در قهرمانی های بنده داشتند از همه این عزیزان تشکر می کنم.

تاکنون و با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از فعالیت شما در این رشته ورزشی نمی‌گذرد اما مدال‌ها و مقام های مختلفی را در سطح استان و کشور کسب کارکرده ای، مهم ترین مقام هایی که کسب کرده کدامند؟

متاسفانه یا خوشبختانه مسابقه هایی که من در آن شرکت داشتم مسابقات در سطح کشور بود و بنده در هیچ یک از مسابقات استانی حضور نداشتم دقیقا ۵ ماه بعد از اینکه وارد این رشته شدم در مسابقات دور اول انتخابی تیم ملی در مسافت ۱۵۰۰ متر  زیر ۱۸ سال مقام دوم و در مسافت ۵ کیلومتر بزرگسال مقام دوم را کسب کردم.

در مسابقات فستیوال مارینا کیش به میزبانی جزیره کیش دور مقدماتی کسب مقام اول را داشتم و در فینال 5 کیلومتر طلای مسابقات را کسب کردم و در مسابقات دور دوم انتخابی تیم ملی در مسافت ۸ کیلومتر توانستم در رده بزرگسال مقام اول و طلای مسابقات را بار دیگر کسب کنم .

به غیر از ورزش اهل درس و فعالیت های دیگر هستید چقدر به تحصیلات عالیه با وجود فعالیت ورزشی اهمیت می دهید؟

بله با وجود فعالیت ورزشی درس در اولویت اول و اصلی ترین پایه را در اهداف من برای اینده قرار دارد. و برای موفقیت در ورزش در سطوح بالاتر نیاز به تحصیلات دانشگاهی و سطوح بالای علمی می باشد که با تمام وجود هم در ورزش و هم در تحصیلات تلاشم را خواخم کرد تا بهترین عملکرد داشته باشم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!