خانواده ها طریقه خود مراقبتی را به فرزندان خود آموزش دهند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

ارسال شده در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس گفت: همزمان با بازگشایی مدارس بصورت حضوری این نگرانی وجود دارد که کرونا و سایر بیماریهای میکروبی در بین دانش آموزان شیوع پیدا کند.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس لازم است؛ خانواده ها طریقه خود مراقبتی از جمله اصول استفاده صحیح از ماسک را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی اظهار کرد: اگر بنا به دلایلی فرزندان دچار علائم بیماری هستند از رفتن به مدرسه خودداری کنند. خانواده ها اگر به هر دلیلی تا کنون نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام نکرده اند با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن خود و فرزندان خود اقدام کنند.

دکتر نوروزیان با تایید سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان مبنی بر برقراری تهویه مناسب در مدارس گفت: مسئولین مدارس ضمن برقراری تهویه مناسب در مدرسه، حتما از سایر ظرفیت های ممکن از جمله: کتابخانه و نمازخانه جهت برقراری فاصله اجتماعی در بین دانش آموزان بهره گیرند.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که علائم هر گونه بیماری و یا دارای بیماریهای زمینه ای هستند از ظرفیت آموزش مجازی در برنامه شاد که از طریق آموزش و پرورش در دسترس دانش آموزان می باشد استفاده کنند.

دکتر نوروزیان با تاکید بر اینکه کرونا هنوز وجود دارد و احتمال پیک جدید دور از انتظار نیست؛ خاطر نشان کرد: بازرسان بهداشتی بصورت مستمر از مدارس بازدید می کنند؛ شهروندانی که از وضعیت رعایت بهداشت در مدارس اعتراض دارند می توانند با شماره ۳۱۱۸ تماس بگیرند و موارد را گزارش کنند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!