گزارشی از تولدهای آخر قرن ۱۳۰۰ و اولین لحظات قرن ۱۴۰۰ در میناب

ارسال شده در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

رئيس بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب از  تولد هاي آخر و اول قرن ۳۰۰ و ۴۰۰ در ميناب خبر داد

دكتر يدالله رئيسي ماكياني گفت : خوشبختانه ميناب در سال گذشته آمار زايمان  نسبت به سال قبل افزايش ۴ درصدي را پشت سر گذاشته كه تولد هاي لحضات پاياني سال و آغازين سال جديد نويد روزهاي خوب را ميدهد.

سميه عباس زاده كارشناس مامايي و مسئول شيفت زايشگاه بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب افزود : در ساعت ۱۶:۳۵ دقيقه آخرين مورد زايمان طبيعي با جنسيت پسر از شهر ميناب محله بلوار دانشگاه در حدود ۲ ساعت و ۴۸ دقيقه قبل از سال تحويل به دنيا آمد و يك مورد سزارين  اورژانسي جنسيت دختر در ساعت ۱۷:۰۵ دقيقه يعني ۱ ساعت و ۵۸ دقيقه قبل از سال تحويل در زايشگاه اهل و ساكن روستاي مازغ از توايع شهرستان ميناب متولد شد, كه به عنوان آخرين تولد هاي قرن ۱۳۰۰ در ميناب ثبت شده .

عباس زاده عنوان كرد: پس از سال تحويل در ساعت ۱۹:۳۵ دقيقه نوزاد متولد شده با جنسيت پسر اهل و ساكن ميناب محله نظري يعني ۳۳ دقيقه بعد از سال تحويل به دنيا آمد كه اولين نوزاد قرن ۱۴۰۰ در زايشگاه ميناب كه به صورت زايمان طبيعي بوده  متولد شد  ثبت شد ولي تمامي اين زايمانها در تاريخ به عنوان روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ در شناسنامه ثبت ميشود.

وي اظهار كرد :  خوشانس ترين زايمان و در ساعت ۰۰:۰۰:۰۰ در تاريخ ۱/۱//۱۴۰۱ با عنوان ثبت تاريخي به عنوان اولين نوزاد قرن و سال جديد در ميناب به صورت طبيعي با جنسيت پسر  اهل و ساكن شهرستان ميناب روستاي تلنگ مكتوب گرديد.

كارشناس مامائي عنوان كرد : تعداد كل نوزادان متولد شده در تاريخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۳ نوزاد كه ۴ نوزاد پسر و ۹ نوزاد دختر كه از اين تعداد زايمان ۸ نوزاد دختر و ۳ نوزاد پسر به صورت طبيعي متولد شده كه از اين تعداد يك نوزاد پسر و يك نوزاد دختر به صورت سزارين زايمان انجام شده , كه از ۱۳ نوزاد متولد شده  ۲۹ اسفند ماه  ۳ تولد بعد از سال تحويل تا قبل ساعت ۲۴ بوده كه ۲ پسر و يك دختر بوده . مسئول شيف زايشگاه ميناب اظهار داشت : ركورد جديد در زايمان ميناب شكسته شد كه در ۱۲ ساعت شيفت كاري ۱۴ زايمان موفق از ساعت ۰۰:۰۰:۰۰ دقيقه در تاريخ ۱/۱/۱۴۰۱ تا ۱۲ ظهر سال جاري ۹ پسر و ۵ دختر متولد شده كه از اين تعداد  و ۴ پسر و ۱ دختر  به صورت زايمان طبيعي و ۵ پسر و ۴ دختر به صورت سزارين صورت پذيرفته كه خوشبختانه حال تمامي مادران و نوزادان خوب اعلام شده  است. دكتر رئيسي ضمن تشكر و تبريك سال نو از تمامي ماما ها و پزشكان زنان و زايمان قدرداني كرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!