بیش از سه میلیارد تومان اعتبار در راستای اجرای طرح کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان کنکوری به آموزش و پرورش استان، تخصیص یافته و تزریق شده است

استاندار هرمزگان در نشست بررسی روند اجرای طرح کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان کنکوری استان مطرح کرد:

ارسال شده در ۱ فروردین ۱۴۰۱

استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان به قهرمان و افراد رتبه‌ برتر در کنکور سراسری نیاز دارد و هدف ما ضمن تربیت قهرمان، این است که همزمان عدالت آموزشی در سراسر استان محقق شود.

مهندس مهدی دوستی در نشست بررسی روند اجرای طرح کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان کنکوری استان هرمزگان که با حضور جمعی از دانش آموزان مستعد و نخبه کنکوری، مدیران آموزش و پرورش و مدارس، معلمان و دبیران و همچنین از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداران و دانش آموزان مستعد و نخبه کنکوری در سراسر شهرستان‌های استان هرمزگان برگزار شد، عنوان کرد: هدف ما این است که جایگاه استان هرمزگان در کنکور سراسری ارتقا پیدا کند و این طرح قرار است موجب ارتقا و بهبود رتبه‌های دانش آموزان استان هرمزگان در کنکور سراسری شود.

وی ادامه داد: باید با احصای مشکلات، در جهت اصلاح و بهبود فرآیندهای اجرا و رفع مشکلات این طرح، از هم اکنون اقدام شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه فرمانداران باید به طور جدی بر اجرای این طرح نظارت کنند و در خصوص آن پاسخگو باشند، افزود: فرمانداران در نشست با معلمان و دانش آموزان و مدیران آموزش و پرورش، رفع مشکلات موجود در این خصوص را پیگیری و هر کاری که لازم است برای تقویت معلمان و دانش آموزان، انجام دهند.

دوستی با بیان اینکه تاکنون حمایت همه جانبه‌ای را از این طرح‌ انجام داده‌ایم و این کمک‌ها همچنان تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: طی مدت اخیر اعتبارات قابل توجهی به این طرح تخصیص و تزریق شده و تاکنون در راستای اجرای این طرح، بیش از سه میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان کمک شده تا دانش آموزان نخبه و مستعد پایه های یازدهم و دوازدهم و دانش آموزان المپیادی را در استان هرمزگان تحت پوشش قرار دهد و همچنین نسبت به تجهيز تعداد مشخصی از آزمایشگاه ها و تامین سایر امکانات مورد نیاز در جهت تشکیل کلاس های آموزشی، اقدام کند.

وی گفت: استان هرمزگان به قهرمان و افراد رتبه‌ برتر در کنکور سراسری نیاز دارد و هدف ما از اجرای این طرح ضمن تربیت قهرمان، این است که همزمان عدالت آموزشی در سراسر استان محقق شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تمرکز بر اجرای این طرح، برای آینده استان هرمزگان است تا کادر قوی برای آینده هرمزگان تربیت شود که در خدمت بهبود معیشت و ارتقای استان قرار بگیرند.

دوستی با بیان اینکه دانش آموزان هرمزگان، ستاره‌های این استان هستند و دغدغه‌ ما این است که در کنکور سراسری رتبه‌های خوب به دست آورند و باید این امکان برای همه دانش آموزان مستعد در سراسر هرمزگان فراهم شود، اظهار داشت: باید شبکه نظارت قوی بر اجرای این طرح و برگزاری کلاس ها تشکیل شود و ظرفیت دانشگاه‌های موجود در شهرستان‌ها نیز در این راستا مورد استفاده قرار گرفته و همه امکانات مورد نیاز تهیه شود.

وی با اشاره به پیگیری راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی در استان هرمزگان، اضافه کرد: راه‌اندازی هنرستان تخصصی فولاد در بندرعباس با همکاری ایمیدرو در حال پیگیری است و همچنین برای شهرستان بندرلنگه پیگیر راه‌اندازی هنرستان تخصصی شیلات و آبزی پروری و برای شهرستان جاسک پیگیر راه‌اندازی هنرستان تخصصی نفت هستیم و از همه فرمانداران می‌خواهیم ظرفیت شهرستان‌ها جهت راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی را اعلام کنند، که بودجه ساخت آن نیز تامین خواهد شد و برای تسریع در شروع کار، از ساختمان های موجود استفاده می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان یک استان ثروتمند و دارای مردمی پرتلاش و سخت‌کوش است، بیان داشت: این استان پر از ظرفيت و استعداد است که باید این افراد نخبه را شناسایی کنیم تا استعداد آنها در جهت رشد و پیشرفت استان و کشور، شکوفا شود.

شایان ذکر است؛ در این نشست، جمعی از دانش آموزان مستعد و نخبه کنکوری، مدیران آموزش و پرورش و مدارس، معلمان و دبیران و همچنین از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، دانش آموزان مستعد و نخبه کنکوری در سراسر شهرستان‌های استان هرمزگان، به بیان نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های خود پرداختند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!