پیشنهاد ایجاد کمیسیون زنان در بیلیارد آسیا از سوی ایران ارایه شد

نایب رییس فدراسیون خبر داد:

ارسال شده در ۱ فروردین ۱۴۰۱، توسط ایرنا

 سرپرست نایب رییس زنان فدراسیون بیلیارد گفت: ایران در راستای حمایت از زنان اسنوکرباز در دنیا و آسیا، خواستار ایجاد کمیسیون زنان در کنفدراسیون آسیا شد. ایجاد این کمیسیون پله‌ای برای رسیدن به مدال و افتخارآفرینی است.

سمیه موسوی اظهار داشت: زنان اسنوکرباز کشورمان همزمان در ۲ رویداد قهرمانی آسیا و مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی دوحه قطر از ۱۰ تا ۱۵ اسفند حضور داشتند. بهترین‌های اسنوکر دنیا در آسیا هستند. دختران تایلندی قدرت اصلی این رشته محسوب می‌شوند و بعد از آن هند و به تازگی مغلوستان و کشورهای اروپایی همچون بلژیک در این رشته قوی ظاهر شدند.

وی افزود: نمایندگان کشورمان نتوانستند در هر ۲ رویداد به مدال برسند اما نسبت به عملکرد و حضور قبلی آنها در مسابقات قهرمانی جهان در آنتالیا ترکیه پیش از همه‌گیری کرونا، در این رقابت‌ها بهتر ظاهر شدند. سارا بهاروند و مریم ابراهیمی از گروه خود صعود کردند اما موفق نشدند تا مرحله نیمه نهایی و رده‌بندی مقابل حریفان قرار بگیرند.

سرپرست نایب رییس زنان فدراسیون بیلیارد عنوان کرد: در مجموع عملکرد زنان ما برای این دوره از رقابت‌ها رضایت‌بخش بود. در پیکارهای قهرمانی جهان تیم‌های بلژیک، تایلند و هند نفرات اول تا سوم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: براساس تقویم پیشنهادی فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیایی از خرداد ماه سال ۱۴۰۱ مسابقات رشته‌های بیلیاردی آغاز خواهد شد. بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز اردوها را برگزار می‌کنیم. لازمه موفقیت زنان در این رشته تمرینات مستمر است که باید در سال بطور مداوم برگزار شود. بیلیارد به این صورت نیست تا در یک پیک زمانی یک نتیجه مطلوبی از آن بدست آورد، بنابراین باید حتما اردوها را با حضور مربیان مطرح این رشته در آکادمی بیلیارد آغاز کنیم.

موسوی یادآور شد: زنان ما برای حضور در ۲ رویداد جهانی و آسیایی به مدت طولانی در اردو بودند، اما برای کسب بهترین نتیجه باید این اردوها به صورت مستمر ادامه داشته باشد. اسنوکر ایران در دنیا موفقیت‌های خوبی از سوی حسین وفایی و سایر نمایندگان کشورمان بدست آورده و دور از ذهن نیست تا زنان ما با توجه به ظرفیت‌های موجود به مدال برسند.

وی ادامه داد: در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان در دوحه قطر ایران پیشنهاداتی را به فدراسیون جهانی رشته‌های بیلیاردی و کنفدراسیون آسیا ارایه کرد. در این پیشنهاد در راستای حمایت از زنان اسنوکرباز در دنیا و آسیا، ایران خواستار ایجاد کمیسیون زنان در ورزش در کنفدراسیون آسیا شد. ایجاد این کمیسیون پله‌ای برای رسیدن به مدال و افتخارآفرینی است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!