طاهریان: ورزش قهرمانی زنان نوپاست و نیاز به حمایت بیشتری دارد

ارسال شده در ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، توسط ایرنا

 نایب رییس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش قهرمانی زنان نوپاست و نیازمند حمایت و بودجه بیشتری است.

طاهره طاهریان اظهار داشت: انقلاب اسلامی فرصت خوبی بود تا زنان ما بتوانند تربیت نیروی انسانی در کلیه زمینه های داوری، مربی گری، مدیریتی و حتی تحصیلات عالی دانشگاهی مرتبط با رشته تربیت بدنی  داشته باشند اما پیش از همه اینها جامعه نیازمند تغییر دیدگاه و نگرش نسبت به ورزش بانوان به خصوص در عرصه قهرمانی بود. فعالیت های مستمری در حوزه ورزش زنان جریان داشت و به خصوص در رشته های پایه که عموما با استقبال خوبی هم مواجه بود ولی محدود به ورزش همگانی می شد. 

نایب رییس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: محدودیت های حضور زنان در عرصه قهرمانی نیازمند زمان بود. فرصتی که به منظور حل این موانع و همراه کردن نگرش جامعه و ایجاد قوانین و اخذ مجوزهای لازم در سازمان های زیربط و مجلس شورای اسلامی می طلبید.

طاهریان با اشاره به اینکه نقطه عطف آغاز ورزش قهرمانی زنان در ایران و حتی کشورهای اسلامی با شروع مسابقات بانوان کشورهای اسلامی همراه بود افزود: با شروع این بازیها، نگرش ها و باورها به سمت ورزش قهرمانی بانوان شکل گرفت و به تبع آن تربیت نیروی متخصص در همه زمینه ها آغاز شد و با این شروع شیرین همزمان با چهارمین دوره بازیهای اسلامی زنان، ورزش قهرمان زنان درایران به اوج خود رسید و مسیری آغاز شد که امروز ما شاهد درخشش بانوان در رشته هایی هستیم که حتی به مراتب از مردان قوی تر و جلوتر در عرصه قهرمانی حضور دارند.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد حضور حداکثری بانوان در بازی های کشورهای اسلامی و همچنین بازی های آسیایی هانگژو فرصت بسیار خوبی است تا هم سطح کیفی و قهرمانی بانوان را بالا ببریم و هم شرایط لازم برای رسیدن به سکوهای آسیایی و جهانی و در افقی بلندتر کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک و ایستادن بر سکوهای قهرمانی بانوان محقق شود.

نایب رییس کمیته ملی المپیک گفت: در برخی رشته ها شرایط بانوان بهتر از شرایط مردان شده که این مهم تنها در نتیجه همت و تلاش آنها دراین رشته ها بوده که می توان به سپک تاکرا و بسیاری از رشته های تیمی مثل والیبال، کبدی، بسکتبال، فوتسال و … اشاره کرد که شاهد موفقیت های بسیاری در رقابت های قهرمانی اسیا و جهان و حتی کسب مدال و عنوان قهرمانی در این رشته ها بوده ایم. 

طاهریان عنوان کرد: نوپا بودن ورزش قهرمانی نیازمند حمایت بیشتر مسوولان، ایجاد شرایط برابر در فدراسیون ها، برنامه ریزی خاص برای بانوان و تخصیص بودجه های جداگانه برای حمایت از ورزش بانوان در فدراسیون ها و ایجاد زیرساخت ها است. باید از حضور مربیان خارجی در کنار تیم های بانوان حمایت کرد و استفاده  از مربیان خارجی به معنای عدم توانایی مربیان داخلی و نفی آنها نیست اما با این کار ما قطعا شاهد رشد بیشتر در عرصه قهرمانی خواهیم بود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!