افزايش نرخ چهار وشش دهم درصدي زايمان در ميناب

ارسال شده در ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

دكتر يدالله رئيسي ماكياني گفت : از ابتداي سال جاري تا پایان دیماه در زايشگاه بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب بيش از ۵ هزار و ۱۲۵ زايمان موفق انجام شده كه نسبت به مشابه سال قبل  چهار وشش دهم درصدي افزایش داشته است.

ندا بهادري كارشناس و مسئول زايشگاه بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب افزود : از تعداد ۵ هزار و ۱۲۵ تولد انجام شده در سال جاری ۳ هزارو ۴۱۵ به صورت زايمان طبيعي و یک هزار و ۷۱۰ نفر به صورت سزارين بود و در مدت  مشابه سال قبل سه هزارو ۴۲۵ زایمان طبيعي و  یک هزارو ۴۷۵ سزارين انجام  و در نهایت ۴ هزار و ۹۰۰ تولد در سال قبل انجام شد.

وي افزود : بر اساس جنسيت مواليد در ۱۰ ماه گذشته تعداد ۲ هزار و ۵۰۳ نوزاد دختر و ۲ هزار و ۶۲۲  نوزاد پسر متولد شده اند كه براين اساس ۴۹ درصد مونث و ۵۱ درصد زايمانها  در سال ۱۴۰۰ مذكر بوده اند كه افزايش نرخ باروري در مقايسه با سال ۱۳۹۹ معادل چهار و شش دهم درصد افزايش داشته است.

رئيس بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب با عنوان اینکه حفظ سلامت زنان باردار و فرزندان آنها بسیار حائز اهمیت و یکی از الویت های نظام درمان است از زحمات  پزشكان ،ماما هاي زايشگاه و کادردرمان بخش زنان  در انجام این مهم قدرداني نمود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!