ممنوعیت رشته‌های بدن‌سازی بانوان منحصر به اصفهان نیست

دبیر هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان :

ارسال شده در ۱۸ دی ۱۴۰۰

دبیر هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان با اشاره به نامه وزارت ورزش و جوانان درباره ممنوعیت فعالیت بدن‌سازی بانوان گفت: ممنوعیت رشته‌های زیرپوشش هیات بدن‌سازی برای بانوان تنها منحصر به استان اصفهان نیست و به‌تمامی استان‌ها ابلاغ‌شده است.

مجتبی محمدی افزود: ممنوعیت ابلاغ‌شده از سوی وزارت ورزش و جوانان برای رشته‌های زیرمجموعه بدن‌سازی بانوان موقتی و تنها برای مسابقات و کلاس‌های آموزشی است.

وی اضافه کرد: ۱۱ رشته زیرپوشش هیات بدن‌سازی و پرورش اندام است که از این تعداد فعالیت در برخی از رشته‌ها مانند پرورش اندام و زیبایی‌اندام پیش‌ازاین نیز در ایران برای بانوان غیرقانونی بوده است.

وی بیان کرد: بانوان علاوه بر بدن‌سازی در رشته‌های مچ اندازی، فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ از رشته‌های این هیات فعالیت دارند که وزارت ورزش و جوانان عنوان کرده که فعالیت بانوان فعلاً در این رشته‌ها ممنوع است.

دبیر هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان دلیل این ممنوعیت را به گفته مسوولان وزارتخانه متبوع نداشتن مجوز کتبی فعالیت توسط فدراسیون عنوان و تصریح کرد: این موضوع در حال رایزنی است و به‌احتمال‌زیاد تا روزهای آینده رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ حدود یک سال و مچ اندازی حدود سه سال است که در بخش بانوان در استان فعال است.

محمدی درباره فعالیت بانوان در ورزش بدن‌سازی تأکید کرد: برخی این ممنوعیت را به‌اشتباه ویژه ورزش بدن‌سازی بانوان دانستند درحالی‌که ورزش بدن‌سازی بانوان مانند گذشته در باشگاه‌های ورزشی دایر خواهد بود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: حدود ۲۰۰ بانو در استان اصفهان در این ۳ رشته‌ فعالیت می‌کنند.

دبیر هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان یادآور شد: هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان هم‌اکنون در مرحله سرپرستی و فاقد رییس است و افراد پیشنهادی برای سرپرستی هیات به فدراسیون معرفی‌شده‌اند اما هنوز ابلاغی امضا نشده است که پس از ابلاغ حکم سرپرستی هیات استان، مجمع انتخاباتی برگزار خواهد شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!