مزون ازدواج آسان «مهلا» در بندرعباس افتتاح شد

ارسال شده در ۱۵ آذر ۱۴۰۰

مزون ازدواج آسان مهلا به مناسبت هفته بسیج توسط قرارگاه تحول کربلا محله گلشهر شمالی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با حضور مسوول بسیج جامعه زنان کشور ، سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ، مسول جامعه زنان سپاه امام سجاد استان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرعباس افتتاح شد.

نرگس منتظری تختی سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در آیین افتتاح مزون ازدواج آسان مهلا که با مراسم اهدای جهیزیه به ۱۰ زوج همراه بود، اظهار کرد: خانواده نقش مهم و تعیین کننده ای در امر ازدواج جوانان دارند. آنها می توانند با راهنمایی ها و کمک هایشان گره گشای بسیاری از مشکلات پیش روی جوانان باشند.

وی ضمن بررسی موانع و مشکلات ازدواج جوانان افزود: امروز مشکلات و مسائلی که بر سر راه جوانان وجود دارد به قدری زیاد است که جوانان را بر سر یک دو راهی قرار داده است . یا باید قید ازدواج را زده آن را به تعویق بیندازند، و یا بعد از تلاش های طولانی و مرارت های زیاد یا به سختی به نتیجه خواهند رسید و یا به طور کلی قید آن را خواهند زد.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ادامه داد: در بروز این مشکلات نمیتوان یک نفر و یا یک نهاد را مقصر دانست بلکه عوامل فرهنگی و اجتماعی زیاد دست به دست هم داده اند تا این سنت الهی را در مسیر سخت و دور از دسترس قرار دهد.

منتظری تختی، یکی از ثمرات بروز چشم و هم چشمی و تجمل گرایی در میان خانواده های ایرانی را بالارفتن سن ازدواج عنوان کرد و گفت: هزینه های شروع یک زندگی مشترک با توجه به مناسبات اقتصادی موجود در جامعه به خودی خود بالاست، حال وقتی این قضیه با پدیده تجمل گرایی و چشم و هم چشمی همراه شود ازدواج جوانان را سخت تر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بسیاری از جوانان و خانواده های آنها برای اینکه بتوانند از گردونه رقابت در خریدهای لوکس و آنچنانی و مراسمات مجلل عقب نماند زیر بار قرض هایی می روند که تا سالیان سال باید تاوان آن را پس دهند. همین مسئله شیرینی زندگی مشترک را در کام آنها تلخ خواهد کرد و همین باعث می شود بسیاری از جوانان عطای ازدواج را به لقایش ببخشند.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ابراز داشت: خانواده‌ها باید جوانان را به سمت و سوی ازدواج آسان و به موقع و به دور از تجمل گرایی سوق دهند.

 منتظری تختی گفت: با توجه به مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از بی میلی جوانان و گریز آنان از ازدواج، ضروری است که فرهنگسازی گسترده و موج‌آفرینی فراگیری در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه ایجاد شود.

وی به فعالیت های قرارگاههای تحول محلات استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی اجتماعی بسیار خوبی توسط این قرارگاه ها در محلات شهر بندرعباس انجام شده است که افتتاح مزون لباس عروس با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان یکی از این فعالیت ها است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!