برندگان مسابقه گزارش‌نویسی یونیسف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «زندگی کودکان در دوران همه‌گیری کرونا»‌ اعلام شدند

ارسال شده در ۸ آبان ۱۴۰۰

لیلا شوقی به عنوان برنده جایگاه نخست مسابقه مشترک گزارش‌نویسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسف برگزیده شد. این مسابقه در سال جاری و با موضوع «زندگی کودکان در دوران همه‌گیری کرونا» برگزار شد. گزارش شوقی با عنوان «خشت به خشت آموزش» وضعیت کودکان کار را در مناطق کوره‌های آجرپزی اطراف تهران در دوران همه‌گیری کرونا و نیز تلاش‌های خلاقانه گروه‌های داوطلب برای تداوم آموزش‌ آنها از طریق ارائه درس‌های مدرسه را روایت می‌کند.

هدف از اولین دوره مسابقه گزارش‌نویسی از کودکان که به عنوان بخشی از همکاری مشترک بین معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسف برگزار شد، ترویج بازنمایی اخلاق کودکان در رسانه‌ها و گزارش‌های خبری و تأکید بر قدرت داستان‌گویی در حمایت‌یابی برای مسائل کودکان است.

هیأت داوران متشکل از کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و یونیسف ایران، پس از بررسی آثار متعدد دریافتی از اقصی‌نقاط کشور، نفرات زیر را به عنوان برندگان نهایی اعلام کردند:

لیلا شوقی، برای گزارش «خشت به خشت آموزش» (روزنامه جام‌جم)، برنده یک دستگاه لپ‌تاپ، لوح تقدیر و تندیس یونیسف.

هدا هاشمی، برای گزارش «کرونا، سوهان روح دانش‌آموزان در دوران قرنطینه» (روزنامه ایران)، روایت داستان دانش‌اموزان و والدینی که با استرس و فشار روانی در دوران قرنطینه مواجه هستند و راهکارهای مفید مواجهه با این وضعیت جدید، برنده یک دستگاه تلفن هوشمند و لوح تقدیر.

مریم طالشی برای گزارش «عروسک مرده، می‌برم خاکش کنم» (روزنامه ایران)، روایت استرس و نگرانی کودکانی که با مرگ ناشی از کرونا در دوران همه‌گیری مواجه شده‌اند و حمایت روانشناختی از آن، برنده یک دستگاه تلفن همراه و لوح تقدیر.

این گزارش‌ها به صورت آنلاین در رسانه‌های ایران منتشر شده‌اند.

مراسم اعطای جوایز در یک گردهمایی کوچک در فضای باز با شرکت نمایندگان یونیسف و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

علاوه بر این مسابقه،‌ یونیسف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین دوره مسابقه عکاسی برای عکاسان خبری ایرانی را در همین موضوع برگزار کرده است (لطفا اینجا را ببینید).

همچنین، یونیسف ایران در همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از برگزاری دو کارگاه آموزشی برای خبرنگاران و عکاسان خبری در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، اکنون در حال تهیه اصول راهنمای جامع اخلاقی و حقوقی تهیه گزارش از کودکان در رسانه‌های ایران است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!