شیوع ۵ نوع سرطان در بانوان ایرانی/ بهترین سن بارداری ٢٠ تا ٢۵ سالگی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

ارسال شده در ۱ آبان ۱۴۰۰

علیرضا زالی گفت: زالی با اشاره به اینکه برخی از آمار ها نشان دهنده ی تجرد قطعی ۵ تا ٧ درصد بانوان ایرانی است، افزود: بهترین سن بارداری ٢٠ تا ٢۵ سالگی است و این درصد از جمعیت بانوی مجرد می تواند نگران کننده باشد

«دکتر علیرضا زالی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم هفته ملی سلامت بانوان ایران گفت: هفته سلامت بانوان به این معنی نیست که سلامت بانوان در سایر روزهای سال مد نظر نیست. بلکه در این هفته می‌توان به این موضوع توجه ویژه‌تری کرد. وی افزود: زنان می‌توانند برای حفظ ثبات خانواده نقش آفرینی کنند و باید اقدامات جهادی برای بازیابی سلامت بانوان کشور انجام دهیم.

زالی با اشاره به اینکه تقریبا شرایط بحرانی در خصوص جمعیت طی می‌کنیم که نیازمند شواهد علمی است، گفت: اگر کهن‌سالی جامعه را به عنوان خطر رشد جمعیت در نظر بگیریم، حدود ١٠ درصد جامعه ما سالمند هستند و اگر جمعیت کشوری به ١٩ درصدی سالمندی  برسد، خطرناک است و در این شرایط در سالمندی مفرط هستیم. وی تصریح کرد: از سال ٩۵ تا ١۴٠٠ به طور متناوب میزان موالید سیر نزولی داشته و ٢٧ درصد این میزان کم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در سال های اخیر میزان سالمند شدن الگوی زنانه به خود گرفته و به تعداد بانوان سالمند افزوده می‌شود، گفت: قریب به ٣۶ درصد زنان در سنین ١۶ تا ٣۵ سالگی مجرد هستند. زالی با اشاره به اینکه برخی از آمارها نشان‌دهنده تجرد قطعی ۵ تا ٧ درصد بانوان ایرانی است، ادامه داد: بهترین سن بارداری ٢٠ تا ٢۵ سالگی است و این درصد از جمعیت زن مجرد می تواند نگران‌کننده باشد. او گفت: ١٣ میلیون نفر از جوانان مجرد هستند که پیش بینی می‌شود ۶ میلیون آن دختران ایرانی باشند. همچنین تاخیر در سن ازدواج در خانم‌ها و آقایان زیاد است و فرزندآوری در ایران در حال تغییر است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!