مدیر جدید حوزه علمیه خواهران هرمزگان معرفی شد

ارسال شده در ۲۴ مهر ۱۴۰۰، توسط فارس

حجت‌الاسلام اسماعیل نیا امام جمعه فعلی بندرلنگه به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان معرفی شد.

مراسم معارفه حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان هرمزگان با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و معاون امور زنان حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام دکتر محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام عبدالمحمود جهانگیری مدیر سابق حوزه علیمه خواهران هرمزگان که در پی ابتلا به بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت، عنوان داشت:  تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه است و حوزه‌های علمیه خواهران در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش خانواده در حفظ ثبات جامعه، از نقش حوزه‌های علمیه در جهت‌دهی به حرکت اجتماع به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف آنها یاد کرد و بیان داشت: روشنگری در فضای خانواده، تربیت صحیح فرزندان، ارائه اطلاعات و موضوعات مناسب دینی و رفتاری به اعضای خانواده و ایفای نقش الگو در جامعه از جمله محوری‌ترین وظایف بانوان در گام دوم انقلاب اسلامی است.

با نادیده گرفتن بانوان هیچ تمدنی ساخته نمی‌شود

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه با نادیده گرفتن بانوان هیچ تمدنی ساخته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تمدن سازی یک جریان جامع و مرکب و محصول حضور مناسب، جامع و کامل همه عناصر تأثیرگذار است و زنان به عنوان نیمی از جامعه، باید نقش و جایگاهی اثربخش در تمامی تحولات داشته باشند.

وی در مورد اولویت‌های حوزه علمیه خواهران در افق 1414 عنوان داشت: حوزه علمیه خواهران با ویژگی‌های منحصربفرد خویش در تربیت نیروی انسانی بخصوص در افق مدنظر باید با گسترش سطوح دانشی سطح ۳ و ۴ و توسعه پژوهشکده‌های گسترده خود در سراسر کشور متناسب با نیازهای خود نسبت به تهیه پایان‌نامه‌های گسترده و هدف‌دار اقدام کرده و در انجام رسالت‌های رسانه‌ای و تبلیغی اقدامات ویژه داشته باشد.

رونمایی از یک کتاب در حاشیه این مراسم

در حاشیه این مراسم از کتاب «طلیعه حضور» به نویسندگی «راضیه سلطان عباسی ندوشن» معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان و خانم «وجیهه روحبخش» معاون فرهنگی مدرسه الزهرا (س) کیش رونمایی شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!