آزاد کردن زندانی با گذشت از سهم‌الارث مادر

نوجوان دهه هشتادی که مشق ایثار می‌کند؛

ارسال شده در ۱۰ مهر ۱۴۰۰، توسط میزان

محمدمهیار، نوجوان ۱۳ ساله‌ای که با سهم‌الارث مادرش اقدام به آزاد کردن یک زندانی در روز تولد مادر خود کرده بود، گفت: زمانی که این سهم‌الارث به من رسید، به این فکر افتادم که با این پول کار خیری انجام دهم. به همین دلیل، موضوع را با پدرم در میان گذاشتم و پدرم به من پیشنهاد داد که اقدام به آزادی یک زندانی کنم.

روز دوشنبه مورخ ۵ مهرماه بود که خبر آزاد شدن یک مادر زندانی، با اهداء هدیه تولد مادر به ستاد دیه توسط یک نوجوان ۱۳ ساله منتشر شد.

این نوجوان ۱۳ ساله که محمدمهیار یزدیان نام دارد، با مراجعه به ستاد دیه یزد و تخصیص مبلغی معادل ۲۰۰ میلیون ریال زمینه آزادی یک بدهکار مالی را در روز تولد مادر مرحوم خود فراهم کرد.

محمدمهیار با اشاره به آزادی یک زندانی توسط وی با سهم‌الارث مادرش عنوان کرد: زمانی که این سهم‌الارث به من رسید، به این فکر افتادم که با این پول کار خیری انجام دهم. به همین دلیل، موضوع را با پدرم در میان گذاشتم و پدرم به من پیشنهاد داد که اقدام به آزادی یک زندانی کنم.

این نوجوان نیکوکار بیان کرد: همان زمان که این پول به من رسید، به هیچ چیزی جز کار خیر فکر نکردم و در همان لحظه تصمیم گرفتم که با این پول کار خیری انجام دهم و اکنون که این کار را انجام داده‌ام حس خوبی دارم و خیلی خوشحالم. اگر با این پول پلی استیشن و یا گوشی می‌خریدم حس خوبی پیدا نمی‌کردم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر فکر می‌کنم مادرم نیز از این اقدامی که من انجام داده‌ام، خوشحال است و روح او از این اتفاق شاد است.

محمدمهیار بیان کرد: در آینده نیز قصد دارم این مسیر را ادامه دهم و علاقه دارم هر کار خیری که از دستم برمی‌آید انجام دهم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!