حفظ فرهنگ ایثارگری، سرلوحه فعالیت‌های امور زنان و خانواده وزارت ارشاد

مشاور وزیر فرهنگ تاکید کرد:

ارسال شده در ۳ مهر ۱۴۰۰، توسط ایرنا

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعلام برنامه‌های امور زنان و خانواده وزارت متبوع به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: حفظ فرهنگ ایثارگری همواره سرلوحه فعالیت‌های امور زنان و خانواده حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

محمود شالویی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: حماسه دفاع مقدس قابی ماندگار از جلوه های ایثار زنان و مردانی است که در راه خدا از تمام دلبستگی ها گذشتند. در این میان مشارکت زنان در قالب نقش های متعددی چون رزمنده، امدادگر و پشتیبان در کنار تشویق و حمایت عزیزانشان برای حضور در میدان نبرد مصداق هایی لطیف و ماندگار و ارزشمند از تعریف فرهنگ ایثارگری را برای همیشه در یادها به نقش نهادند. لذا حفظ این ارزش ها همواره سرلوحه فعالیت های امور زنان و خانواده حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا بتواند قدمی در راستای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه به ویژه در میان بانوانی که از نزدیک شاهد این حماسه ها نبوده اند، بردارد.

تشریح برنامه های امور زنان و خانواده

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت متبوع در ادامه در راستای تشریح برنامه های امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد: تهیه و تدوین پادکست‌های صوتی از بانوان امدادگر و رزمنده در هشت سال دفاع مقدس در تعامل با معاونت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف زنده نگاه داشتن جلوه‌های ایثار زنان  از جمله اقدامات صورت گرفته توسط امور زنان و خانواده وزارت متبوع است، وی در ادامه افزود: روایت تلاش‌ها و مجاهدت‌های بانوان در جنگ تحمیلی در پیروی از مکتب عاشورا علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب آگاه‌سازی نسل جوان خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه مجازی از تصاویر، عکس‌ها ، آثار مکتوب

شالویی در تشریح دیگر اقدامات صورت گرفته به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه مجازی از تصاویر، عکس‌ها ، آثار مکتوب و … تحت عنوان «تبیین جلوه‌های ایثار زنان در دفاع مقدس» با هدف نشان دادن فعالیت های اختصاصی وزارت متبوع در حوزه ارتباط موثر مفاهیم  زن، خانواده و دفاع مقدس در فرهنگ ایرانی _ اسلامی از جمله اقدامات دیگر امور زنان و خانواده است که در تعامل با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ذیل سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری کشور، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر معاونت امور هنری انجام پذیرفته است.

 وی در ادامه  عنوان کرد: باتوجه به لزوم  پیگیری فعالیت‌ها به صورت مجازی و شرایط ویژه‌ شیوع بیماری کرونا ، گام مهمی در جهت انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده به صورت علمی و پژوهشی خواهد بود، عنوان کرد: باتوجه به لزوم  پیگیری فعالیت‌ها به صورت مجازی و شرایط ویژه‌ شیوع بیماری کرونا ، پیگیری فعالیت‌ها با استفاده از ابزار فضای مجازی گام مهمی در جهت انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده به صورت علمی و پژوهشی خواهد بود.

این نمایشگاه و پادکست‌های صوتی در تارنمای امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس shora-banovan.farhang.gov.ir و در بخش جلوه‌های ایثارگری زنان قابل بهره‌برداری است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!