۲۱ دوره آموزشی ویژه حقوق زنان در کیش برگزار شد

ارسال شده در ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ۲۱ دوره آموزشی ویژه حقوق زنان با تاکید بر ارتقای جایگاه زنان در جامعه در این جزیره برگزار شد.

به گزارش آوای دریا و به نقل از ایرنا ، «عالمه خسروی»، رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش روز جمعه  با بیان اینکه طرح برگزاری دوره های آموزشی ارتقای اطلاعات حقوقی زنان از سال گذشته آغاز شده است، گفت: در این مدت ۲۱ دوره آموزشی با حضور مدرسان ملی به صورت مجازی بین بانوان جامعه هدف این جزیره برگزار شده است. وی با بیان اینکه اضافه کرد: در این دوره و کارگاه های آموزشی ۱۰ هزار و ۹۴۸ بانو شرکت کرده که نشست های حقوق شهروندی با تاکید بر حقوق زنان با چهار دوره برگزار شده با پنج هزار و ۸۸۳ نفر بیشترین شرکت کننده را داشته است.

خسروی با بیان اینکه برخی از بانوان در چندین دوره شرکت کرده اند عمده آنان فعالان عرصه های اجتماعی هستند یادآور شد: کارگاه حقوق شهروندی با موضوع مهریه، بایدها و نبایدهای حقوقی دوران پیش از ازدواج، بررسی حقوق و مسوولیت های زنان در قانون اساسی و نقش زنان در برنامه ششم توسعه و قانون احکام مدنی و ازدواج و حقوق زوجین از جمله کارگاه های آموزشی برگزار شده در این مدت است. وی افزود: از دیگر کارگاه های برگزار شده می توان به جرم شناسی و پیشگیری خانواده محور، بررسی حقوق قانونی زنان دارای معلولیت، کارگاه نظریه حق محور در تبیین جرائم کودکان و نوجوانان با تأکید بر حق داشتن خانواده، دعاوی خانواده و راهکار کاهش آن و کارکرد رشدی خانواده و خطر جرم در کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: این دوره ها در راستای نیاز سنجی های انجام شده از شبکه سازی بانوان جزیره برگزار شده است. وی گفت: بانوان ساکن در این جزیره بر حسب فعالیت خود در ۲۷ قشر شبکه به منظور ارتقای سطح مشارکت اجتماعی زنان جزیره در تصمیم سازی های منطقه آزاد از جمله اهداف و رویکرد های این اداره سازی شدند. خسروی  اضافه کرد: در این راستا دستگاه‌ها، نهادها و ادارات مختلف مستقر در جزیره نسبت به معرفی نماینده بانوان فعال و شاغل در آن به این اداره معرفی شده و تا کنون ۵۱ نفر نماینده ساماندهی شده اند. وی اظهار داشت: دانشگاهیان با هفت نماینده، اصناف با ۶ نماینده بیشترین تعداد را داشته و پس از آن جامعه خانه داران، مشاوران حقوقی، هنرمندان، بیمه، بانک ها و بورس در سایر فراوانی قشرهای مختلف قرار دارندو

بر اساس آمار حدود ۵۰ درصد از جمعیت ۴۲ هزار نفری کیش را بانوان تشکیل می دهند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!