سند ارتقاء وضعیت زنان با هدف عدالت جنسیتی در استان تهران نهایی شد

ارسال شده در ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، توسط ایرنا

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، از نهایی شدن سند ارتقاء وضعیت زنان با بیش از ۶۰ طرح و برنامه در استان تهران خبر داد و گفت: این گام بزرگیست که برای نخستین بار در حوزه عدالت جنسیتی تحقق پذیرفته است.

ثریا شارقی گفت: سال گذشته سند ارتقاء وضعیت زنان استان تهران در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و به عنوان اولین اقدام در راستای اجرای ماده ۱۰۱ سند ششم توسعه با برش استانی انجام شد.

شارقی افزود: دفتر امور زنان استانداری تهران برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی تمام ادارات، سازمان ها و دستگاهای اجرایی را در راستای اجرای سند جمع آوری و جمع بندی و در شورای برنامه ریزی و توسعه مطرح کرده است و پس از بحث و بررسی، اجرای بیش از ۶۰ طرح با تخصیص  ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسید.

شارقی ادامه داد: این مصوبه شاید راه گشای همه مشکلات زنان نباشد اما قطعا گوشه ای از معضلات اجتماعی و معیشتی را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تصویب سند و به دنبال آن تصویب برنامه و اعتبار مربوطه، گام بزرگیست که برای نخستین بار در حوزه عدالت جنسیتی تحقق پذیرفته، ابراز امیدواری کرد: مدیران ادارات، سازمان ها و دستگاهای اجرایی با جدیت هرچه تمام تر اعتبار مربوط به برنامه هایی که پیشنهاد داده اند را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند و وارد فاز اجرایی برنامه‌ها شوند.

برپایه اصل ۱۰۱ قانون اساسی، به منظور جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری در تهیه برنامه‌های عمرانی و رفاهی استان‌ها و نظارت بر اجرای هماهنگ آنها، شورای عالی استان‌ها مرکب از نمایندگان شوراهای استان‌ها تشکیل می‌شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!