تغذیه و خواب مناسب قبل و بعد از تزریق واکسن ضروری است

معاون فنی مرکز بهداشت استان هرمزگان:

ارسال شده در ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

معاون مرکز بهداشت استان هرمزگان تغذیه، استراحت و خواب مناسب را قبل و بعد از واکسن کرونا مهم و اثر بخش عنوان کرد.

دکتر فریده فخار افزود: بهتر است قبل و بعد از تزریق واکسن مایعات شامل آب میوه های طبیعی استفاده شود؛ مصرف غذاهای سبک و خودداری از مصرف فست فودها قبل و بعد از تزریق واکسن در کاهش عوارض بعد از واکسن بسیار کمک کننده است.

فخار با اشاره به ماهیت واکسن ها عنوان کرد: هیچ تفاوتی بین واکسن های ساخت داخل و واکسن های وارداتی از نظر ماهیت و ساختار آنها وجود ندارد چون همه آنها از ویروس غیرفعال هستند و هیچ کدام باعث بیماری در فرد نمی شوند.

وی ابراز کرد: همه واکسن ها می توانند در بدن افراد عارضه ایجاد کنند؛ البته میزان شدت و ضعف این عوارض به وضعیت جسمی و ژنتیکی بدن افراد بستگی دارد.

دکتر فخار اظهار کرد: برخی از این عوارض شامل درد در ناحیه تزریق، تب و لرز می باشد که معمولا یک یا دو روز ادامه پیدا می کند و با استفاده از استامینوفن ساده و یا در صورت حساسیت با آنتی هیستامین رفع گردد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بیان کرد: علائم کرونا دلتا بین یک تا دو روز آغاز می شود لذا تاکید می گردد تا قبل از ابتلا به بیماری افراد حتما واکسن بزنند.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون اتباع خارجی در استان گفت: اتباع خارجی که کارت اقامت یا شماره شناسایی داشته باشند می توانند واکسن را دریافت کنند.

دکتر فخار خاطر نشان کرد: همه ما در برابر یکدیگر مسئول هستیم و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر کمک کنیم؛ تا 70 درصد افراد جامعه واکسینه شوند و به ایمنی جمعی قابل قبولی برسیم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!