حضور زنان در عرصه مدیریتی کیش تقویت می‌شود

ارسال شده در ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، توسط ایرنا

 رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بر اساس سند ارتقا زنان و خانواده، حضور بانوان در عرصه های مدیریتی این جزیره تقویت می شود.

عالمه خسروی در جلسه هم‌اندیشی تنظیم سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده کیش اظهار داشت: این سند گام مؤثر برای تحقق عدالت جنسیتی در جزیره بوده که با شناسایی و رصد شاخص‌های مربوط به توسعه متوازن در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: حضور زنان در بخش‌های مدیریتی منطقه آزاد کیش برای دستیابی به توسعه متوازن و پایدار یکی از اهداف این سند است که پس از تایید مفاد آن به مرحله اجرا گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه این سند در مرحله نخست بررسی وضعیت خانواده و زنان حاضر در کیش بر اساس آمار و اطلاعات موجود با میانگین شاخص‌های کشوری مورد مقایسه قرار داده است اضافه کرد: در مرحله دوم این طرح با مساله شناسی، مشکلات موجود در حوزه زنان منطقه آزاد مورد بررسی قرار می گیرد تا گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

عضو تیم پژوهشی استان مرکزی، تهیه سند ارتقا وضعیت زنان در منطقه آزاد کیش را نتیجه مطالعات پژوهشی این کارگروه اعلام کرد و گفت: پس از بررسی و شناسایی وضعیت زنان در تمام حوزه های جزیره اطلاعاتی را کسب کردیم که نتیجه آن برنامه عملیاتی در قالب یک سند برای بهبود وضعیت زنان ساکن در جزیره اجرایی خواهد شد.

زهره شهبازی با اشاره به این که برای رسیدن به اهداف سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده به یک برنامه علمی و منسجم نیاز است، افزود: همگام با سازمان‌های توسعه‌ بین المللی و سازمان‌های جهانی روش علمی و به روز را برای مطالعات انتخاب کردیم که سبب تحقق اهداف مطالعات خواهد شد.

وی در خصوص بهره‌گیری از  رویکرد چارچوب منطقی در انجام مطالعات متعدد، نیز گفت: شفافیت فرآیند برنامه‌ریزی، رویکرد مشارکتیتوجه به نیازها و خواسته‌های گروه‌های هدف برای دستیابی به نتایج از ویژگی های این رویکرد است.

عضو تیم پژوهشی استان مرکزی، افزود: برای اجرایی شدن طرح ها تحلیل بافت، تحلیل ذینفعان، تحلیل مشکل، تحلیل هدف، طرح اقدام، برنامه‌ریزی منابع، شاخص‌ها و ابزارهای راستی آزمایی، تحلیل لیست و مفروضات ۹ گام مهم در این رویکرد محسوب می شود.

وی یادآور شد: در پژوهش ها ۳۰ شاخص مهم از جمله دسته بندی جمعیتی، اقتصادی، بهداشتی، بیمه و تامین اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی موردبررسی قرار گرفت.

شهبازی اظهار داشت: با توجه به میانگین کشور وضعیت زنان کیش در سه سطح مورد سنجش قرار گرفت که با اطلاعات به دست آمده این جزیره وضعیت بالاتری را به خود اختصاص داده است.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ حدود نیمی از جمعیت ۴۲ هزار نفری کیش را بانوان تشکیل می دهند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!