فروش و توزیع دارو‌های کرونا در ۲۱ داروخانه هرمزگان

ارسال شده در ۶ شهریور ۱۴۰۰

فاطمه نوروزیان،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تعیین ۲۱ داروخانه در هرمزگان فروش و توزیع دارو‌های مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

 نوروزیان افزود: بر اساس سیاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در حال حاضر به دلیل کمبود کشوری سرم و تا رفع نهایی کمبود، سرم تنها در داروخانه‌های بیمارستان‌های استان جهت درمان بیماران بدحال و بستری مبتلا به کووید توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه از این هفته در داروخانه‌های مراکز بهداشتی نیز توزیع سرم انجام خواهد شد گفت: دارو‌های مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در ۲۱ داروخانه استان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و دارو‌های سطح یک کرونا که طبق شیوه نامه‌های درمانی تجویز می‌شوند، علاوه بر همه مراکز غربالگری کووید در همه داروخانه‌های استان هم موجود هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه برخی از دارو‌های بیماری کووید نباید برای بیماران سرپایی تجویز و مصرف شود افزود: متاسفانه برخی از مواقع شاهد تجویز دارو‌هایی برای بیماران سرپایی و با سطح درگیری کم هستیم که گا‌ها به اصرار بیماران و نه بر اساس شیوه نامه درمانی وزارت بهداشت و کمیته علمی دانشگاه تجویز می‌شود و به همین دلیل بیماران با نسخه های خارج از پروتکل به دنبال دارو‌های گران قیمت و البته ناکارامد هستند و همین امر موجب دل نگرانی بیشتر بیمار و همراهان آن‌ها می‌شود.

او افزود: اکنون کلیه دارو‌های موثر در درمان کووید برای بیماران بستری در داروخانه‌های بیمارستان‌ها موجود است و امیدواریم کمبود سرم هم با مدیریت وزارت بهداشت به زودی برطرف شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!