هرمزگان قصه گویان برتر خود را شناخت

ارسال شده در ۶ شهریور ۱۴۰۰، توسط خبر هرمزگان

مرحله استانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پایان یافت و داوران این جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی برگزیدگان، قصه گویان برتر را راهی مرحله ملی کردند.

هیات داوران بیست‌و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان هرمزگان

برگزیدگان را درسه بخش مادربزرگ‌ها وپدربزرگ‌ها، زنان و مردان ، دختران و پسران معرفی کردند.

بر این اساس سکینه فیروززاده با قصه «قصه جیرجیرک»، سلیمان کرم‌پور با قصه «مرد و نامرد» فاطمه امیرمرادی با قصه «پادشاه و حاتم طایی» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش زنان و مردان به ترتیب خاتون سعدینی با قصه «مراد سونی» شادی آزاد با قصه «گل پونه و آسمون» و آناهیتا محلفی با قصه «تولد یک قلب» رتبه اولتا سوم جشنواره را به دست آوردند.

در بخش دختران و پسران نیز محمدامین سالاری با قصه «صدای ساز سهراب»، فاطمه‌زهرا احمدی فینی با قصه «آسیاب بچرخ» و یسنا حیدری با قصه «نقره ماهی» سه رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

با اعلام عفت تفضلی، مریم احتشام و عاطفه جمالی هیچ اثری آیینی سنتی در بخش مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها حائز رتبه شناخته نشد.

در بخش قصه‌های آیینی سنتی رده زنان و مردان نیز شهرزاد زارعی با قصه «رستم و تهمینه» نفر دوم جشنواره شناخته شد.

همچنین کوثر شهدادی با قصه «نبرد سهراب و گردآفرید» و رایان شاهی با قصه «ضحاک اهریمن» رتبه اول و دوم نوجوانان رادر بخش آیینی – سنتی کسب کردند.

گفتنی است هیات داوران همچنین مرضیه فیروزی با قصه «بخت بد» را در بخش زنان و مردان شایسته تقدیر اعلام کردند و در بخش پدربزرگ و مادربزرگ هدا کهوری نژاد با قصه «بی بی دریا» تقدیر شد.

رتبه شایسته تقدیر دختران و پسران این جشنواره نیز به فاطمه صالح‌زاده باقصه «آن تری زی این تری زی» تعلق گرفت.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!