صدور ۱۵ مجوز صید برای ۳۰ زن ماهیگیرِ جزیره هنگام/ هیچ زن صیاد شاغل در دریا بدون مجوز وجود ندارد

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران مطرح کرد:

ارسال شده در ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

سیدپرویز محبی گفت: طی یک مراسمی در استان هرمزگان ۱۵ مجوز صید به ۳۰ زن صیاد جزیره هنگام صادر شد و در حال حاضر تمام زنان صیادی که در دریا بودند با مجوز در حال کار هستند.

به گزارش آوای دریا و به نقل از برنا  طی گزارشی به طور مفصل به مشکلات زنان صیادی که در جزیره هنگام به ماهیگیری مشغول هستند اما مجوز ندارند و بدون بیمه و حامی در دل دریا کار می‌کنند، اشاره کردیم. هم زنان جزیره و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگویی که با خبرنگار برنا داشتند از سازمان شیلات کشور به دلیل عدم صدور مجوز گلایه داشتند و عنوان کردند تاکنون جلساتی در قالب تذکر و سوال با این سازمان جهت رفع مشکل زنان ماهیگیر داشتند.

جهت پیگیری علت عدم اعطای مجوز صید به زنان ماهیگیر با سیدپرویز محبی، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تماس گرفتیم و او از اعطای مجوز ماهیگیری برای تمام زنان جزیره هنگامی صیادی که در دریا کار می‌کنند خبر داد.

محبی درباره جزئیات این خبر گفت: فقط زنان جزیره هنگام هستند که در دریا صیادی می‌کنند و در سایر جزایر شاهد صیادی زنان نیستیم به همین دلیل زنانی که صیاد هستند و در دریا کار می‌کنند را شناسایی کردیم و به هر دو نفر یک مجوز ارائه دادیم.

او تصریح کرد:  صدور مجوز به زنان صیاد جزیره هنگام هیچ مشکلی ندارد و تمام زنانی که در دریا بودند الان با مجوز در حال کار هستند و طبیعتا از بیمه و سایر خدمات نیز استفاده می‌کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با تاکید براینکه هیچ زن صیاد شاغل در دریا بدون مجوز وجود ندارد، گفت: طی یک مراسمی در استان هرمزگان ۱۵ مجوز صید به ۳۰ زن صیاد جزیره هنگام صادر شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!