انچیلادا مرغ و پنیر تند و بسیار خوشمزه به روش مکزیکی

ارسال شده در ۲ مرداد ۱۴۰۰

انچیلادا مرغ یا چیکن انچیلادا نوعی سمبوسه می باشد که اصالت این غذا برای مکزیک است. انچیلادا مرغ از نان ترتیلا تشکیل می شود و برای مواد میانی از مرغ و فلفل چیلی تند به همراه پنیر پیتزا تهیه می گردد. انچیلادا مرغ یک وعده کامل می باشد و برای تهیه آن لازم است شما یک بسته نان ترتیلا تهیه کنید و یا خود نان ترتیلا در منزل تهیه کنید. اولین دستور پخت انچیلادا مرغ در سال ۱۸۳۱ توسط ماریانو ذکر و منتشر شد. اگر طرفدار غذاهای مکزیکی و تند و تیز هستید به شما پیشنهاد می شود این غذا را حتما امتحان کنید.

مواد لازم :

نان ترتیلا ۱ بسته

سینه مرغ ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

نشاسته ذرت ۲ قاشق غذا خوری

روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری

پیاز ۱ عدد

پودر سیر، زیره سبز، فلفل قرمز از هر کدام ۱ قاشق غذا خوری

زیتون ۲/۱ پیمانه

نمک و فلفل سیاه و برگ بو به مقدار لازم

پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه :

ابتدا سینه مرغ را به همراه پیاز و نمک و برگ بو و فلفل سیاه داخل قابلمه ریخته و مقداری آب روی سینه های مرغ بریزید و اجازه دهید تا مرغ خوب پخته و نرم شود سپس از قابلمه خارج کنید و به صورت ریش ریش دربیاورید.

در یک تابه متوسط مقداری روغن زیتون ریخته تا کمی گرم شود سپس نان های ترتیلا را داخل تابه قرار داده تا کمی گرم شود در ادامه طرف دیگر نان را نیز گرم کنید نباید بیش از اندازه حرارت ببیند تا خشک شود در حد نرم شدن کافی می باشد سپس نان ها را داخل یک بشقاب قرار داده و روی آن یک حوله بیاندازید.

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس رب را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس پودر سیر و زیره و فلفل قرمز را به همراه نشاسته ذرت و کمی نمک مقداری آب بریزید و اجازه دهید تا سس غلیظ شود.

نان ترتیلا را به کمک قلمو با سس کاملا کاور کنید یا می توانید نان را کامل داخل سس بزنید و روی هر نان مقداری سینه مرغ ریش شده و پنیر پیتزا و زیتون خرد شده قرار داده و نان ها را رول کنید و کنار هم در یک ظرف پیرکس که از قبل چرب کردید قرار دهید.

مابقی سس را روی نان ها ریخته و مقداری پنیر نیز روی آن بریزید و بمدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان پخته و پنیر نرم شود. در انتهای پخت روی سطح فر را روشن کنید تا روی نان نیز طلایی شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!