چهارمین دوره مستر کلاس”لیلی افشار”در بندرعباس برگزار شد

ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۰، توسط ایسنا

چهارمین دوره مستر کلاس و کارگاه نوازندگی گیتار کلاسیک توسط “دکتر لیلی افشار” به میزبانی آکادمی موسیقی “نوبان” ۲۴ تیرماه در بندرعباس برگزار شد.

مدیر “آکادمی نوبان” افزود: محوریت این نشست همچون نشست های گذشته مبتنی بر شناخت رپرتوار، اکول، پاسچر، نوانس، سونوریته، داینامیک و دیگر مباحث تخصصی نوازندگی است.

معین غلامحسینی با اشاره به استقبال بسیار کم و تاسف برانگیز نوازندگان و اساتید گیتار کلاسیک استان از این رویداد،اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی در این سطح موجب ارتقاء فرهنگ و هنر استان است.

وی اظهار کرد: امیدوارم دست اندرکاران فرهنگ و هنر استان نگاه ویژه خود را معطوف به آموزش آکادمیک هنر به خصوص موسیقی کرده تا بتوانیم هویت فرهنگی و هنری این خطه را به صورت امانت برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم.

لیلی افشار به عنوان نخستین زن دنیا که در رشته نوازندگی گیتار دکترای خود را اخذ کرده است، شناخته می شود. لیلی افشار نواختن گیتار را از ۱۰ سالگی آغاز کرده و ازجمله نوازندگان برجسته گیتار کلاسیک در جهان و نخستین زنی است که در رشته اجرای گیتار کلاسیک از دانشگاه ایالتی فلوریدا به درجه دکتری دست یافته است.

این هنرمند لیسانس موسیقی خود را از کنسرواتوار بوستون دریافت کرده تاکنون جوایز زیادی را کسب کرده و اکنون استاد دانشگاه ممفیس است و کنسرت‌های متعددی در فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا و استرالیا برگزار کرده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!