دولت برای فراهم آوردن امکانات و تسهیل ازدواج جوانان تلاش خوبی داشت

وزیر ورزش و جوانان:

ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۰، توسط ایرنا

وزیر ورزش و جوانان گفت: مجموعه نظام به ویژه دولت، برای فراهم آوردن امکانات ازدواج جوانان تلاش خوبی داشتند و سعی کردند که شرایط مناسب برای ازدواج جوانان مهیا شود.

دکتر مسعود سلطانی‌فر در مراسم روز ملی ازدواج جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان در ابعاد مختلف از جمله تسهیلات قرض‌الحسنه برای حمایت از جوانان در آستانه ازدواج کمک کرده و ارائه این تسهیلات بیانگر توجه ویژه مجموعه نظام و بخصوص دولت به جوانان برای تسهیل در امر ازدواج و فراهم آوردن امکانات مادی برای ترغیب و تشویق جوانان به تشکیل خانواده است.

وی با تاکید بر هماهنگی خوب بین دولت و مجلس در زمینه تسهیل ازدواج جوانان، اظهار داشت: با تلاش و همراهی دیگر نهادها و دستگاه‌ها در مجموعه نظام، شرایط مناسبی برای ازدواج جوانان فراهم شده و تلاش فراوانی برای حل مسائل و مشکلات پیش روی جوانان در امر مهم ازدواج آگاهانه و بهنگام و تشکیل خانواده پایدار صورت گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در سال جاری به هر یک از  زوجین ٧٠ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد و  اگر سن ازدواج به زیر ٢٥ سال برای پسران  و زیر ٢٣ سال برای دختران کاهش یابد این میزان از تسهیلات به یکصد میلیون تومان برای هر نفر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: تلاش دولت بر این مهم بوده که هر ساله با توجه به تورم، میزان تسهیلات افزایش یابد. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این راه همراه وزارت ورزش و جوانان بوده و گام‌های موثری برداشته است تا در دولت،  مجلس و هر جایی که لازم بوده به جوانان و ورزشکاران کمک شود. در این مسیر هیچ  ارگانی پاسخ منفی نداده و همه در این راه همراهی کردند.

 سلطانی‌فر با اشاره به موضوع مشاوره‌های پیش از ازدواج گفت: تلاشمان بر این بوده که مشاوره‌های قبل از ازدواج محقق شود چرا که شاهد بودیم بسیاری از ازدواج ها در طول ٤ تا ٥ سال اول منجر به طلاق می‌شد؛ اما این مشاوره‌های تخصصی ازدواج و خانواده موجب استحکام بنیان خانواده‌ها و پایداری زندگی مشترک می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سال ٩٩ به نسبت سال ٩٨ آمار ازدواج ها ٤/٦ درصد افزایش پیدا کرد که نشان‌دهنده تلاش خوب و موثر دست‌اندرکاران امر بود و امیدواریم شاهد کاهش آمار طلاق نیز باشیم.

وی تاکید کرد: مجموعه‌ای از مؤلفه‌ها و شرایط باید محقق شود تا اتفاقات جدیدی در زمینه افزایش آمار ازدواج جوانان رخ دهد و باور ما این است که باید به هر شکل ممکن موانع را برطرف کرد و جوانانمان را یاری کنیم برطرف کرد و جوانان را به بلوغ فکری و اندیشه ای رساند که به این مسیر پا بگذارند و باور کنند ازدواج باعث رشد و تکاملشان می شود.

 سلطانی فر تاکید کرد: باز هم باید بیشتر اندیشه، بررسی و پژوهش کنیم که چگونه می‌توانیم جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم که تک تک افراد در مسیر توسعه و پیشرفت و تعالی کشور نقش‌آفرینی کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار و هشتصد سازمان مردم نهاد جوانان تصریح کرد: در قالب این سمن های بیش از دو میلیون نَفَر از جوانان در امور فرهنگی، اجتماعی و عام المنفعه با ما تعامل و همکاری می کنند و این تعداد سمن، رشد چهل برابری را نسبت به هشت سال قبل نشان می دهد و امکان، ابزار، ساز و کار و انرژی بسیار خوبی برای ما در حل مشکلات و مسائل هستند بطوریکه در سوانح سیل و زلزله همراهی خود را با مردم به منصه ظهور رساندند.

‌ سلطانی‌فر در پایان از معاونت امور جوانان ، خیرین ازدواج، پژوهشگران، اندیشمندان، سازمان های مردم نهاد و نمایندگان مجلس برای برنامه ریزی و تلاش در تسهیل، ترویج و افزایش ازدواج جوانان قدردانی کرد. همچنین در پایان این مراسم با حضور وزیر ورزش و جوانان از طرح ملی ارتقای سلامت روان خانواده های شاهد و ایثارگر و مجموعه محصولات فرهنگی حوزه ازدواج و خانواده رونمایی و از چندین زوج جوان که در دوران کرونا زندگی خود را بدون مراسم و تشریفات آغاز کرده اند، تقدیر شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!