ابتکار:‌ تعداد مدیران زن در دولت دوازدهم به بیش از ۲۵ درصد رسید

ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۰، توسط ایرنا

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه در دولت دوازدهم با سیاستگذاری‌های مناسب وبرنامه‌های آموزشی و توان‌افزایی زنان مدیر، تعداد مدیران زن از حدود پنج درصد در سال ۹۲، به بیش از ۲۵ درصد رسیده، گفت: امروز دیگر مشکلی از نظر انتصاب مدیران زن در حد وزیر وجود ندارد.

معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره زن و علم – جایزه مریم میرزاخانی با تاکید بر اینکه طرح کمند و سفیران فرهنگی به خوبی در دولت دوازدهم اجرا و مورد استقبال دانشجویان و دانشگاه ها قرار گرفت، افزود: سپهر علمی کشور، ستاره های درخشانی از جنس مردان و زنانی دارد که جستجوگر دانایی بودند و با وجود سختی های فراوان، ‌در این مسیر موفقیت های چشمگیر و دستاوردهای خوبی برای کشورمان به ارمغان آورده اند.

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم با توسعه پایدار و سیاستگذاری های مناسب، برنامه های آموزشی و توان افزایی زنان مدیر، زمینه شکوفایی زنان در عرصه های مدیریتی و علمی و سیاسی فراهم شد به طوری که تعداد مدیران زن از حدود پنج درصد در سال ۹۲، امروز به بیش از ۲۵ درصد رسیده است.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه به طور قاطع می توان گفت ۲۵ درصد از مدیران توانمند از میان زنان هستند، اضافه کرد: این تغییر چهره قابل توجهی که اتفاق افتاده، فرصت حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و مدیریتی را فراهم کرده است که بسیار برای ما اهمیت دارد و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

ابتکار تصریح کرد: امروز دیگر مشکلی از نظر انتصاب مدیران زن در عالی‌ترین جایگاه ها در حد وزیر نخواهیم داشت همچنین در سطوح مختلف استاندار و رئیس دانشگاه چرا که به اندازه کافی زنان مدیر تربیت و آموزش دیده اند.

وی با یادآوری اینکه حمایت وزیر علوم به این موضوع بخصوص ابلاغ بخشنامه در حمایت ازاساتید و اعضای هیات علمی که فرزندآوری داشتند بسیار حایز اهمیت است، ‌گفت: این موضوع گام مهمی برای جامعه دانشگاهی است تا زنان همزمان بتوانند بین کار و خانواده تعادل برقرار کنند و پیشرفت و رشد علمی و سیاسی و اقتصادی خود را همزمان با نقش آفرینی در جمع اعضای خانواده پیش ببرند.

ابتکار با تاکید بر اینکه هم در بحث مدیریتی و هم در بحث حضور در عرصه های فناوری، زنان حضور برجسته ای دارند، افزود: به طوری که این حضور از۲۷.۵ در سال ۲۰۱۹ به ۳۱.۵ در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. ضمن اینکه زنان در شرکت های دانش بنیان هم حضور پررنگی دارند و این مساله را مدیون سیاستگذاری های درست دولت و بخش خصوصی هستیم.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: در این جشنواره هم چند اتفاق خوب رخ داده است همانند پایه گذاری جایزه مریم میرزاخانی و همچنین پایه گذاری جایزه پروانه فرزانه از فعالان عرصه علمی کشور که همانند پروفسور مریم میرزاخانی با عمر کوتاه خود، همانند ستاره درخشانی در سپهر علمی جهان درخشید و کارهای بسیار ارزنده ای را پیش بردند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیار مهم است که به صورت تخصصی بخصوص در عرصه زیست فناوری و بیوتکنولوژی هم به این جوایز توجه کنیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: از ابتدا این نگاه بود که جایزه مریم میرزاخانی یک جایزه بین المللی شود و امروز اعلام شد بخشی از جوایز را یونسکو اعطا می کند. امیدواریم این جایزه به صورت کامل جنبه بین المللی پیدا کند یعنی هم جایزه ملی باشد و هم بین المللی تا نشان دهنده رشدکمی و کیفی توانمندی علمی زنان ایران باشد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!