رعایت پروتکل‌ها در هرمزگان به ۳۸ درصد رسید/واکسیناسیون و تست کرونا افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۰، توسط ایسنا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه آمار رعایت پروتکل ها در هرمزگان متأسفانه به حدود ۳۸ درصد رسیده است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان تیرماه تزریق دوز اول واکسن کرونا در گروه سنی بالای ۶۰ سال در هرمزگان به پایان برسد.

دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با ایسنا، افزود: با دریافت حدود ۲۷ هزار دوز واکسن چه وارداتی چه داخلی تزریق واکسن کرونا در استان هرمزگان سرعت بیشتری گرفته است و امیدواریم تا پایان تیرماه تزریق دوز اول واکسن کرونا در گروه سنی بالای ۶۰ سال در هرمزگان به پایان برسد.

 وی با بیان اینکه با دریافت واکسن داخلی توانسته ایم سرعت واکسیناسیون رو بالا ببریم، اضافه کرد: به خصوص شهرستان های بشاگرد و جاسک که تزریق واکسن را در گروه سنی ۶۰ سال به بالا کمی زودتر آغاز کردیم از واکسن کوو ایران برکت استفاده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۸ هزار و ۸۸۶ دوز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: واکسن کوو ایران برکت در کنار واکسن های سینوفارم چین، آسترازنکای سوئد و اسپوتنیک روسیه سبد واکسن استان را تشکیل می دهند و با رسیدن دوزهای بیشتر، شمار بیشتری از هرمزگانی ها علیه بیماری کرونا واکسینه می شوند.

وی ادامه داد: هرمزگان ۲.۲ درصد جمعیت کشور را داراست اما در شرایط فعلی ۱۱ درصد آمار بستری های کرونا در سه هفته اخیر متعلق به هرمزگان است، افزایش نمونه گیری برای شناسایی مبتلایان در لایه های مختلف اجتماعی یکی از تصمیمات نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بود.

فرشیدی با اشاره به اینکه کیت های تشخیص کرونا توسط وزارت بهداشت و به اندازه مورد نیاز در اختیار استان قرار می گیرد و مقرر شد با انتخاب هوشمند لایه های هدف، به ازای هر یک نفر مبتلا از ۱۰ نفر نمونه گیری و سیر بیماری کنترل شود تا آمار ابتلا در استان به پنج درصد کاهش پیدا کند، عنوان کرد: در هرمزگان کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد و آمار فعلی نشان دهنده این است که هرمزگان در این حوزه از میانگین کشوری هم پایین تر است که پس از بازدیدهایی که از برخی ظرفیت های بیمارستانی توسط معاون کل وزارت بهداشت صورت گرفت، تصمیمات مهمی برای رفع فوری نیازهای استان و جبران کمبود تخت های بیمارستانی گرفته شد.

وی با بیان اینکه به منظور مقابله با پیک کرونا، کمک های لازم برای استفاده از ظرفیت امکانات بیمارستانی موجود و در شرف افتتاح مانند بیمارستان نیروی دریایی ارتش انجام خواهد شد، افزود: شش دستگاه سی تی اسکن در چندماه اخیر به بیمارستان های استان اضافه شده بود اما با توجه به کمبودهای موجود در این حوزه، بزودی سه دستگاه سی تی اسکن جدید برای بیمارستان های بندرعباس، حاجی آباد و خمیر تأمین می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام، بیمارستان های موقت و صحرایی نیز ایجاد خواهد شد تا بتوانیم قدرت مواجهه با پیک جدید کرونا در هرمزگان را افزایش دهیم، اظهار کرد:  به موازات این اقدامات، کمک های لازم از سوی وزارت بهداشت برای تکمیل و بهره برداری از ظرفیت بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس، بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس و سایر بیمارستان های مربوط به شرکت‌های فعال استان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در ماه‌های اولیه شروع پیک کرونا، جزء استان‌هایی بود که از لحاظ رعایت دستورالعمل ها توسط مردم و اصناف، بالاتر از متوسط کشوری قرار داشت، تصریح کرد:  آمار رعایت پروتکل ها در هرمزگان متأسفانه به حدود ۳۸ درصد رسیده است که یکی از عوامل مهم افزایش آمار ابتلا، بستری و فوتی در پیک دوم کرونا در این استان است.

فرشیدی ادامه داد: واقعیت این است که با اینکه تعطیلی در شرایط کرونا مفید است، اما تاب آوری صنوف و مردم یکی از معیارهای مهم برای تصمیم گیری است و به میزانی که لازم باشد محدودیت ها، کاهش ساعات اداری و یا تعطیلی ادارات و دستگاه های دولتی اعمال خواهد شد. وی در پایان از آمار ۷۸درصدی تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۷۰سال در هرمزگان خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سایر استان ها بسیار قابل توجه است و به دلیل استقبال مردم و همچنین مواجهه با پیک کرونا در این استان، تزریق واکسن به افراد بالای ۶۰ سال در هرمزگان شروع شده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!