۱۵۰ اثر از هرمزگان به بیست و سومین جشنواره قصه‌گویی ارسال شد

ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۰

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۳۰ آذر و هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: ۱۵۰ اثر از سوی هنرمندان این استان در بخش ملی به دبیرخانه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ارسال شد.

پروین پشتکوهی در گفت وگو با ایرنا افزود: این آثار مربوط به دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است.

به گفته وی، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با محورهای موضوعی«امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی» به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: علاقه‌مندان به شرکت در بخش پادکست و قصه‌های نود ثانیه ای جشنواره می‌توانند برای مطالعه فراخوان و ثبت‌نام در آن به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

پشتکوهی ادامه داد: داوران مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز از سوی دبیرخانه انجمن قصه‌گویی شاخه هرمزگان مشخص شده اند.

وی از “عفت تفضلی” برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و نماینده انجمن قصه گویی استان هرمزگان، “عاطفه جمالی” عضو هیات علمی و مدیر هسته ی پژوهشی ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه هرمزگان و “مریم احتشام” مدرس و داور قصه‌گویی به عنوان داوران استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرمزگان نام برد.

“جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در پنج بخش ملی(اجرای زنده قصه‌گویی توسط دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا ومادربزرگ‌ها وپدربزرگ‌ها)، بین‌الملل(رقابت قصه‌گویان برگزیده کشور و قصه‌گویان حرفه‌ای سایرکشورها»، برترین‌ قصه‌گوی کشوری(رقابت مدرسان وقصه‌گویان حرفه‌ای با جایزه ویژه ۳۰میلیون تومانی»، زندگی من(تولید فیلم ۹۰ثانیه قصه‌گویی تلفن همراه در ۲ محور”من و کرونا و دیروز غرورآفرین، فردای افتخارآفرین”) و پادکست(قصه‌گویی، درباره قصه‌گویی و قصه‌های بومی وفولکلور» برگزار می‌شود”.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۳۰ آذر و هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرمزگان نیز با شعار “آینده ساختنی است” در قالب ۲ بخش صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای به مدت ۲ روز و با حضور ۷۲ قصه‌گو در بخش‌های زنان و مردان، دختران و پسران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان این استان برگزار شد.

بر اساس آرای هیأت داوران بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرمزگان، الهام اسکندری با قصه ابرکوچولو، آناهیتا محلفی با قصه شهر چوبی‌ها، فاطمه غفاری مربی مسوول مرکز فراگیر بندرعباس با قصه آرزوی بزرگ، زهرا سلامتی هرمزی از جزیره هرمز با قصه «بی‌بی‌ گل و بی‌بی‌ صورت» و شادی آزاد بشمنی با قصه «اردیک پر برکت» از قصه‌گویان راه‌یافته به جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در بخش زنان و مردان بودند.

فاطمه غفاری سروستانی با قصه «آرزوی بزرگ» و الهام اسکندری با قصه «ابر کوچولو» در مسابقات منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در مشهد برگزار شد، شرکت کردند و به مرحله ملی این جشنواره راه یافتند.

«عفت تفضلی» نیز از جمله قصه‌گویان و مربی مسوول مرکز شماره ۲ بندرعباس در این دوره با قصه «ملنگو» به مرحله پایانی بخش بین‌الملل بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافت.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!