ارسال کتاب به کودکان و نوجوانان روستاهای فاقد کتابخانه در دستورکار قرار دارد

ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۰، توسط تابناک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: برای کودکان و نوجوانانی روستاهای فاقد کتابخانه زندگی می کنند کتابخانه های پستی راه اندازی شده است و برای آن ها کتاب ارسال می شود.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اظهارداشت: کتابخانه های پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان فعالیت های فصل بهار خود را به صورت منظم و اثرگذار انجام داده است و موفق شده ایم کوله بار بهارانه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

وی افزود: حجم بالایی از کودکان ونوجوانان در کشور و استان هرمزگان به دلیل سکونت در روستاها و مناطق محروم و یا محدودیت های فیزیکی و حتی محدودیت های کرونایی دسترسی به امکانات فرهنگی برایشان وجود ندارد و به همین منظور برای اینکه بتوانیم در توزیع امکانات فرهنگی توازن ایجاد کنیم کتابخانه های پستی را ایجاد کردیم.

پشتکوهی بیان کرد:دکتابخانه های پستی بندرعباس و میناب  با ارسال کتاب و کارت بمناسبت های مختلف و همچنین با مجازی شدن های فعالیت های این مراکز و تشکیل کارگاههای عمومی و تخصصی به شناسایی کودکان و نوجوانان علاقمند و مستعد و فراهم نمودن امکان رشد و پرورش استعدادهای آنها می پردازد.

وی تاکید کرد: مراکز پستی استان هرمزگان در فصل بهارسال ۱۴۰۰نیز همانند سال قبل امانت کتاب از طریق فضای مجازی کانون kpf.ir به تمام کودکان ونوجوانانی که به خدمات حضوری کانون دسترسی ندارند را در دستور کار خود قرار داد تا فرآیند رشد و پرورش استعداد اعضا با اخلال روبرو نشود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد: امانت کتاب و فعالیتهای کتاب محور از جمله فعالیتهای شاخص مراکز پستی بوده است.اعضا این مراکز در فعالیت های پژوهشی ،هنرهای بومی و محلی ،مهرواره های مختلف چون لالایی ها، عکاسی،نقاشی و همچنین علاقمندان به فعالیتهای ادبی نیزبه عضویت کانون مکاتبه ای استان درآمده اند.

وی خاطرنشان کرد: در ‌حال حاضر مرکزپستی بندرعباس با ۳۱۴ عضو و مرکز پستی میناب با ۵۳۳ عضو مشغول به فعالیت می باشند .

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!