۲۳۰ پرستار به سیستان و بلوچستان اعزام شدند

ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۰

معاون پرستاری وزارت بهداشت از اعزام ۲۳۰ پرستار با همکاری فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران و دانشگاه های علوم پزشکی کشور به سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش آوای دریا و به نقل از ایسنا، دکتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت با اعلام این خبر، اظهارداشت: در پی خیز موج  پنجم کووید ۱۹ و افزایش مبتلایان به این بیماری و درخواست دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر و زابل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، مشهد، اسد آباد، تربت حیدریه، اراک، خراسان شمالی و همکاری مسوولانه و مدبرانه فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران تعداد ۲۳۰ نفر از گروه های پرستاری به صورت داوطلب به سیستان و بلوچستان در دو مرحله اعزام شدند.

وی افزود: ۳۰ پرستار متخصص آی. سی. یو از دانشگاه های علوم پزشکی مذکور جهت ارتقای کیفی خدمات ارائه شده و فعال نمودن تیم تنفسی برای نظارت و مدیریت مراقبت کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان مستقر شدند. 

معاون پرستاری با بیان اینکه فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران با اعزام ۲۰۰ پرستار و بهیار به این استان موافقت کرده که از هجدهم تیر در سیستان و بلوچستان مستقر شدند، گفت: با توجه به شدت بیماری و افزایش مبتلایان و بستری‌ها و کمبود نیروی پرستاری، پرستاران داوطلب با هماهنگی معاونت پرستاری برای رفع کمبود نیروی پرستاری به کمک و همراهی همکاران پرستاران خود جهت خدمت رسانی به مردم در این استان شتافتند. 

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، حضرتی استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را موثرترین و بهترین راه برای کاهش ابتلا و مقابله با کرونا دانست و گفت: کادر بهداشت و درمان و بویژه پرستاران پس از ۱۷ ماه تلاش شبانه روزی از مردم فهیم و صبور ایران خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی تا انجام کامل واکسیناسیون هستند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!