سی و سه روز جدال بین مرگ و زندگی

ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۰، توسط ایلنا

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم از ترخیص بیمار قشمی که در هفته اول خرداد ماه به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده بود، پس از سی و سه روز بستری و تلاش های بی وقفه کادر درمان خبر داد.

مریم هروآبادی افزود: تمامی اعضای خانواده بیمار که در یکی از روستاهای قشم ساکن بودند به این ویروس مبتلا شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

رضا رادمهر متخصص عفونی و پزشک معالج بیمار نیز گفت: بیمار خانم ۴۷ ساله و بدون بیماری زمینه ای که در ابتدای ورود به بیمارستان با سطح درگیری ریه ۵۰ درصد پذیرش شد و به علت مراجعه دیر هنگام جهت درمان، با پیشرفت سریع بیماری به بالای ۷۵ درصد و سپس به ۹۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: سرفه، تنگی نفس و همچنین سیر آزمایشات التهابی خون به شدت افزایش چشمگیری پیدا کرد که باعث شد بیمار به مدت ۳ هفته به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شود.

رادمهر تصریح کرد: بلافاصله اقدامات درمانی آغاز و در این بازه زمانی هم سه نوبت پلاسمافرز برای بیمار انجام شد.

متخصص عفونی بیمارستان قشم بیان کرد: در ادامه درمان، داروهای موثر بر بیماری از جمله رمدسیور تجویز شد که به تدریج سطح اکسیژن خون بیمار روند مثبتی به خود گرفت و امیدواری ها برای بهبودی افزایش یافت.

رادمهر با بیان این که بیمار پس از ۲۸ روز بستری در بخش آی سی یو کووید به بخش داخلی انتقال داده شد، اظهار کرد: به تدریج سطح اکسیژن خون بیمار افزایش یافت و به طور متناوب اکسیژن رسانی از طریق ماسک NIV و ماسک رزروبگ انجام شد. پس از سه روزبستری در بخش  بیمار در شرایط پایدار قرارگرفت در نهایت بیمار با هوشیاری کامل و دریافت اکسیژن از طریق بینی با حال عمومی خوب از بیمارستان پیامبر اعظم (ص) مرخص شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!