اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم براساس رنگبندی کرونایی در استان

ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۰

جلسه آموزشی توجیهی اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم به صورت مجازی در دفتر معاونت پیشگیری بهزیستی هرمزگان برگزار گردید .

در این جلسه آموزشی توجیهی دو روزه که با حضور مجریان غربالگر کارشناسان مراکز مثبت زندگی وکارشناسان ادارات بهزیستی شهرستانها برگزار گردید ، ضمن تشریح برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و ارائه دستورالعمل های اجرایی ، بر نظارت  مستمر بر همه مراکز تاکید شد .

آموزش غربال با  E چارت و لزوم رعایت پروتکل ها ی بهداشتی ، ثبت اطلاعات در فرم ها و سامانه از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود .

دکتر صابری  کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان هرمزگان در حاشیه این جلسه از غربالگری ۷۱ هزار۹۹۶ کودک در رده سنی ۳ تا ۶ سال در سال گذشته خبر داد و گفت:  از این تعداد ۴ هزار۲۷۷ کودک به سطح دوم تخصصی ارجاع یافتند.

وی افزود : براساس معاینات انجام شده در سطح دوم برنامه  تعداد۲ هزار و ۴۴۴ کودک به اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم، عیوب انکساری، انحراف چشم و سایر بیماری ها مبتلا بودند و ۲۳۹ نفر آمبلیوپ (تنبلی چشم )شناسایی شدند.۲۳۷ کودک نیز کمک هزینه عینک دریافت کردند. گفتنی است در سال جاری برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان های استان  پس از استعلام وضعیت رنگبندی از ستاد مقابله باکرونای شهرستان فقط در وضعیت نارنجی و زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!