پیام مادران ایرانی به ۱۰۰ کشور جهان رسید

ارسال شده در ۱۹ تیر ۱۴۰۰، توسط ایرنا

بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر گفت:‌ پیام و نگاه ملت ایران به قداست جایگاه مادر و نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده‌آل در قالب بیانیه، نشان و منشور این بنیاد غیردولتی در ۱۰۰ کشور جهان به ثبت رسید.

غلامرضا محمدی افزود: به لطف خدا و دعای خیر مادران سرزمین ایران و پیگیری‌های اینجانب، اهداف‌، منشور و شاخص‌های انتخاب مادران نمونه به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه و نشان بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در ۱۰۰ کشور جهان ثبت شد.

وی اظهار داشت:‌ در پی این تلاش‌ها که به صورت مستمر در مدت سه سال ثمربخش شد، بنیاد فرهنگی بین المللی مادر اجازه فعالیت در کشورهای مختلف ازجمله اتحادیه‌ اروپا، چین، روسیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا، کانادا واتحادیه افریقا و دیگر کشورها را دارا است و این دستاورد به عنوان نتیجه تلاش‌های یک سازمان مردم نهاد ایرانی در میان سایر سمن‌های فعال اقدامی متمایز است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر گفت: آشنا کردن بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی از اهداف این بنیاد است که با ثبت جهانی این بنیاد، به دنبال تبیین قداست مادر در جامعه ایرانی و جهان نیز هستیم.

محمدی گفت:‌ تلاش داریم مسئولیت‌های جامعه بشری به ویژه فرزندان در قبال حقوق ارزشمند مادران را یادآوری کنیم و تاکنون با برپایی آیین‌های پاسداشت مقام مادر در مراکز همه استان‌های کشور و برخی شهرستان‌ها، مادران نمونه را معرفی و سال‌ها زحمت و کوشش آنها در ساختن جامعه متعالی را تجلیل کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر یک بنیاد فرهنگی بین‌المللی است که به صورت صد در صد غیردولتی است و وابسته به هیچ ارگان، نهاد، حزب و یا گروهی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در آن ممنوع است.

بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر با اشاره به برنامه آتی این بنیاد در انتخاب مادران نمونه اقوام و ادیان ایرانی گفت: هرگونه تبعیض از لحاظ زبان، رنگ، ملیت، قومیت، فرهنگ، عقیده و مذهب در بنیاد مادر ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه مادران شایستگی دارند که مادران پیام آوران ،صلح و دوستی در سراسر جهان باشند، ابراز داشت: با ایمان و اعتقادی که به جایگاه مقدس و نقش و توانمندی مادران داریم و با توجه به مشکلاتی که در این برهه از زمان در دنیا شاهد هستیم و نیاز مبرم به صلح ودوستی و آرامش، بنیاد فرهنگی بین المللی مادر درصدد است اولین آیین انتخاب مادران پیام آوران ،صلح و دوستی را بعد از بهبود شرایط کرونا در کشور برگزار کند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر افزود: در نظر است از هر استان یک مادر نمونه به عنوان مادر پیام آور،صلح و دوستی انتخاب شود و نهایتاً از میان ۳۳ مادر نمونه پیام آوران صلح و دوستی استان‌های کشور، پنج مادر نمونه باعنوان پیام آوران ،صلح و دوستی ایران، به جهان معرفی شود.

محمدی در ادامه یادآور شد:‌ نشان، اهداف و منشور بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در ۱۰۰ کشور جهان و همچنین برخی سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو WIPO) از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: مستندات مربوط به ثبت بین‌المللی این بنیاد در سایر کشورهای جهان و همچنین ترجمه اهداف و منشور این بنیاد به ۳۰ زبان و فعالیت‌های صورت گرفته در قالب آیین‌های بزرگداشت مادران نمونه و همچنین مجله پیام مادر در قالب کتابی نفیس منتشر شده است.

محمدی گفت:‌ این کتاب در اختیار سازمان‌های مرتبط با امور زنان و خانواده در کشور، سفارتخانه‌های ۸۵ کشور مستقر در ایران و همچنین ۱۲ سازمان بین‌المللی ارسال شده تا بیانگر نوع نگاه ایران و ایرانی به قداست جایگاه مادر باشد.

بنیاد بین‌المللی مادر در یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۳ در شیراز راه‌اندازی شد و یکی از اهداف آن قدردانی از مادران نمونه است. این بنیاد، نهاد فرهنگی بین‌المللی است که به‌ صورت غیردولتی فعالیت و اهداف هفت گانه‌ای را دنبال می‌کند. ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌آمیز مادر از منظر خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی، تببین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایدئال، پُررنگ‌ کردن مسئولیت‌های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به زنان جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران در زمره این اهداف هفت گانه است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!