چهار زن در هرمزگان دوره افسر عرشه سفرهای نامحدود فرامی‌گیرند

ارسال شده در ۱۹ تیر ۱۴۰۰

برای نخستین بار در کشور موسسه آموزشی صنعت گستر هوا دریای قشم با امکانات آموزشی بروز و کارگاه های مجهز و شبیه سازهای مدرن دریانوردی، دوره آموزشی افسر دومی اقیانوس پیما را برای چهار زن هرمزگانی برگزار می کند.

مجتبی عمانی مدیر موسسه آموزشی صنعت گستر هوا دریای قشم در حاشیه بازدید علیرضا نصری فرماندار قشم از این موسسه، به ارائه گزارشی از فعالیت های موسسه مزبور پرداخت و اظهار کرد: دوره آموزش افسر دومی عرشه ناوگان کشتی های اقیانوس پیما، ویژه کشتی ها با ظرفیت ناخالص ۵۰۰ تن یا بالاتر و با سفرهای نامحدود در دو بخش آموزش نظری و عملی در قالب ۵ ترم دانشگاهی و ۱۲ ماه آموزش عملی کارورزی بر روی اینگونه کشتی ها اجرا می شود.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان این موسسه پس از گرفتن مدرک شایستگی بین المللی از سازمان بنادر و دریانوردی وارد بازار کار می شوند.

مدیر موسسه آموزشی صنعت گستر هوا دریای قشم با تاکید بر اینکه که این موسسه دارای امکانات آموزشی بروز، کارگاه های مجهز و شبیه سازهای مدرن دریانوردی و نخستین مرکز آموزش دریانوردی خصوصی در سطح استان و جنوب کشور است که دوره آموزشی افسر دومی اقیانوس پیما را اجرا می کند از پذیرش تعداد چهار خانم در دوره افسر عرشه سفرهای نامحدود برای نخستین بار در کشور خبر داد.

علیرضا نصری نیز در این بازدید گفت: ظرفیت های مناسب آموزشی که در این مجموعه فراهم شده، نمونه مناسبی از برنامه ریزی، تامین فضا و امکانات برای ارائه آموزش های منطبق با منابع و ظرفیت های محلی است.

وی، آموزش دریانوردی و تربیت نیروی مورد نیاز در حوزه افسری ناوگان کشتی های اقیانوس پیما را در راستای تحقق اقتصاد دریا محور ، بستر سازی و بهره گیری از ظرفیت شغلی این منبع وسیع خدادادی عنوان کرد.

گفتنی است، موسسه آموزشی صنعت گستر هوا دریای قشم با حوزه فعالیت آموزش علوم و فنون دریایی و فراساحل نخستین دوره آموزش افسران کشتی های اقیانوس پیمای خود را با پذیرش ۲۷ داوطلب گزینش شده در آزمون علمی ،مصاحبه زبان انگلیسی، روانشناسی و سلامت پزشکی از میان ۲۰۰ داوطلب متقاضی ورود ، از ۱۷ خرداد ماه سال جاری آغاز کرده است. این موسسه آموزشی در دوره های کوتاه مدت آموزشی دریانوردی تحت کنوانسیون بین المللی STCW و با مجوز و نظارت سازمان بنادر و دریانوردی ، از تیرماه سال گذشته تا کنون تعداد ۴۷۰ نفر دریانورد را در قالب دورهای زیر آموزش داده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!