هرمزگان در آستانه شیوع گسترده ویروس دلتا

ارسال شده در ۱۲ تیر ۱۴۰۰

نگرانی‌هایی از بابت شیوع نوع هندی کرونا با نام دلتا از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام شده و طبق گفته آنان سرایت پذیریش این ویروس، ۴۰ درصد بیشتر از نوع قبلی است.

  به گزارش آوای دریا، به نقل از ایرنا، بنا به اظهار کارشناسان بهداشت و درمان هرمزگان، گونهٔ دلتا با سرعت بیشتری منتقل می‌شود چون خود را بهتر به سلول‌های بدن می‌چسباند، اما هنوز اطلاعات کافی در دست نیست که نشان دهد این گونهٔ تازه از ویروس کرونا بیماری شدیدتری را نیز ایجاد می‌کند یا خیر.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می گویند ، میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از برگزاری دورهمی و تجمع در این استان در دو ماه اخیر به طرز چشمگیری کاهش یافته و در نتیجه آن نیز هر روز شمار بستری ها و مبتلایان به کرونا در هرمزگان رو به افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص بیان داشت: با وجود هشدارهای بسیار کارشناسان بهداشتی نسبت به خطر ابتلا به کرونا و آسیب های ناشی از آن، برخی از مردم همچنان در رعایت پروتکلهای بهداشتی سهل انگاری می کنند که نتیجه آن تکمیل ظرفیت بخش های کووید در مناطق مختلف هرمزگان و افزایش شمار مبتلایان است.

حسین فرشیدی بیان داشت: در حال حاضر سویه غالب کرونا در هرمزگان از نوع انگلیسی آن است ، اما با توجه به همسایگی مناطق شرقی استان با سیستان و بلوچستان و ترددهای میان استانی، احتمال ورود نوع هندی به هرمزگان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: البته پیش از این نیز یک مورد کرونای هندی در هرمزگان مشاهده شده بود که بطور سریع شناسایی و اقدام های درمانی لازم انجام شد و تا به این لحظه نیز مورد جدیدی مشاهده نشده ، اما این به معنای نبود این ویروس در استان نیست ، زیرا که ممکن است مواردی باشند که هنوز شناسایی نشدند و مردم باید خطر را بسیار جدی بگیرند.

 فرشیدی با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و اجتناب جدی مردم از انجام سفرهای غیرضروری به ویژه به مقصد استان های همجوار و درگیر با ویروس دلتا، گفت: از مدیران دستگاه ها و سازمان ها نیز خواستاریم تا با اعمال محدودیت های بیشتر و برنامه ریزی برای دورکاری نیروها، یاریگر نیروهای بهداشت و درمان در کنترل این ویروس باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: از نیروهای پرتلاش انتظامی استان نیز خواستاریم همچون گذشته نسبت به کنترل بیشتر ورودی های استان و اعمال ممنوعیت حضور مسافران و شهروندان در بوستان ها و برپایی چادر در این اماکن، توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانیم زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!