دولت سهمیه واکسن استان‌های درگیر با موج پنجم کرونا را افزایش دهد

نماینده مردم غرب هرمزگان:

ارسال شده در ۱۲ تیر ۱۴۰۰، توسط فارس

نماینده مردم غرب هرمزگان از دولت خواست سهمیه واکسن استان‌های درگیر با موج پنجم کرونا را افزایش دهند.

احمد جباری در بندرعباس گفت: بنابر اطلاعات وزارت بهداشت و گفته‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان امر، هرمزگان در بحرانی ترین شرایط کرونایی است.

وی افزود: رهایی از وضعیت قرمز ممتد جز با تدبیر ستاد ملی کرونا و همراهی مردم میسر نمی شود و در این زمینه باید اقدامات و تمهیدات جدی‌تری اتخاذ شود.

به گفته نماینده مردم غرب هرمزگان، اوضاع قرمز هرمزگان نباید ساده انگاری شود و انتظار این است که دولت نباید ماه‌های باقیمانده را با بی‌خیالی طی کند تا کشور در شرایط جابجایی دولت‌ها گرفتار مرگ و میر وسیع ناشی از کرونا نشود.

جباری عنوان کرد: خواستار سهمیه مازاد واکسن کرونا برای استان‌های قرمز و بحرانی هستیم تا حدالامکان افراد بالای ۶۰ سال کاملا واکسینه شوند و افراد درگیر با بیماری‌های زمینه‌ای نیز فورا واکسن دریافت کنند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: کندی روند واکسیناسیون سبب تحمیل امواج سهمگین و پیک‌های بحرانی جدید خواهد شد و در این زمینه نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشته‌ام و خواستار افزایش سهمیه واکسن هرمزگان شدم.

وی گفت: اکنون شدیدترین فشارها بر کادر درمان است و تداوم این وضعیت سبب زمین گیر شدن کادر درمان خواهد شد.

جباری با بیان این که هرمزگان ۲ درصد جمعیت کشور را دارد اما این روزها بیش از 15 درصد کل بستری‌ها‌ی کشور از هرمزگان است که جای نگرانی شدید دارد، افزود: انتظار سرعت دادن به واکسیاسیون را به عنوان یکی از راهکارهای مهار شیوع بیماری را داریم و این دغدغه‌ را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!