طرز تهیه “دسر انبه” تابستانی با پاناکوتای وانیلی

ارسال شده در ۱۲ تیر ۱۴۰۰
طرز تهیه دسر پاناکوتا با طعم انبه

دسرها خوراکی های جذابی برای کودکان و بزرگسالان هستند. به خصوص اگر دسرها میوه ای باشند در کنار لذت بردن از دسر میتوان از خواص میوه ها هم بهره‌مند شد. دسر انبه نیز از جمله این دسرهاست.

دسر انبه یک دسر فوق العاده خوشمزه است که طرز تهیه بسیار ساده و راحتی دارد. پس اگر طعم انبه رو دوست دارید حتما دسر انبه رو هم امتحان کنید این دسر خنک و خوشمزه در روزهای طولانی تابستان برای اعضای خانواده بسیار دلچسب و لذیذ خواهد بود.

مواد لازم برای پاناکوتای وانیلی:

شیر یک پیمانه

شکر نصف پیمانه

خامه صبحانه نصف پیمانه

پودر ژلاتین یک و نیم قاشق غذاخوری

آب یک چهارم پیمانه سر پر

وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای دسر انبه:

انبه رسیده                ۲ عدد بزرگ یا سه عدد متوسط

شیر نصف پیمانه

آب نصف پیمانه

پودر ژلاتین دو قاشق غذاخوری

شکر نصف پیمانه

خامه صبحانه نصف پاکت ( ۱۲۵ میلی لیتر)

طرز تهیه:

 تهیه دسر رو با آماده کردن لایه پاناکوتا شروع میکنیم:

پودر ژلاتین را با آب مخلوط کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و حالت اسفنجی پیدا کند. بعد ظرف را روی حرارت بخار آب به صورت غیر مستقیم (بن ماری) قرار دهید و گاهی با قاشق مخلوط ژلاتین را هم بزنید تا در نهایت به روش بن ماری کاملا حل و شفاف شود

ژلاتین حل شده را کنار گذاشته و شیر را داخل ظرفی بریزید و شکر را  به آن اضافه و مخلوط کنید و بعد خامه صبحانه را به این ترکیب اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط کنید .

سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار داده و مدام هم بزنید. در حدی که شکر کاملا حل شود و دانه های شکر داخل شیر حس نشود مراقب باشید شیر نجوشد. بعد ظرف را از روی حرارت برداشته و وانیل را   اضافه و مخلوط کنید . اجازه دهید شیر کمی از دما افتاده و بعد ژلاتین حل شده را اضافه کنید و به خوبی با همزن دستی مخلوط کنید تا به صورت یکنواخت با مواد مخلوط شود.

توجه کنید موقع اضافه کردن ژلاتین بن ماری شده به شیر، شیر نباید داغ باشد و باید کمی از حرارت افتاده   و خود ژلاتین بن ماری شده هم باید از دما افتاده باشد در غیر این صورت قابل استفاده نیست.

بعد از اضافه کردن ژلاتین پاناکوتای وانیلی ما آماده است. مایه دسر پاناکوتا باید کاملا صاف و یکدست باشد، بیشتر تکه های خامه‌ی داخل دسر روی حرارت حل می شود  . اما اگه بعد از پایان کار احساس کردید کمی از تکه های خامه داخل دسر دیده می شود حتما دسر رو یکبار از صافی ریز عبور دهید چون وجود تکه های خامه ظاهر کار را خراب می کند.

پاناکوتای وانیلی را داخل ظرف  بریزید به طوری که یک سوم لیوان با دسر وانیلی پر شده و بعد ظرف ها رو داخل یخچال گذاشته تا ببندد.

در مرحله بعدی پودر ژلاتین را روی آب بپاشید و اجازه دهید تا حالت اسفنجی پیدا کند و بعد اون را روی حرارت بخار آب قرار داده و هر از گاهی با قاشق هم بزنید تا به روش بن ماری کاملا حل و شفاف شود و بعد ظرف ژلاتین را کنار گذاشته تا از دما بیفتد.

انبه را در میکسر بدون پوست پوره کنید.

بعد شیر و شکر را به مخلوط کن اضافه و مخلوط کنید.  ژلاتین حل شده و از دما افتاده را به مخلوط انبه ها اضافه کرده و به خوبی میکس کنید و در آخر خامه صبحانه را به دسر انبه اضافه کنید.

و مجددا دستگاه را روشن کرده تا کاملا مواد با هم مخلوط و یکدست شود حالا دسر انبه ما آمادست.

دسر انبه را به آرامی روی لایه پاناکوتای وانیلی که حالا کاملا خودش را گرفته میریزیم تا لیوان یا بستنی خوری کاملا پر شود و بعد دوباره داخل یخچال قرار می دهیم. وقتی دسر کاملا بست روی آن را با برش های انبه یا انواع میوه ها مثل گیلاس و توت فرنگی و…. تزیین کنید.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!