ابتکار: ۵۰۰ برند محصولات خانگی دارای استاندارد به بازار عرضه شده است

ارسال شده در ۱۲ تیر ۱۴۰۰، توسط ایرنا

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره آموزش زنان روستایی برای تولید محصولات استاندارد از اولویت های مهم دولت دوازدهم بود، گفت: با این آموزش ها، ۵۰۰ برند محصولات خانگی دارای استاندارد به بازار عرضه شده است.

معصومه ابتکار در دومین همایش کارآفرینی و مسوولیت اجتماعی، با تاکید بر اینکه توانمندسازی اقتصادی زنان برای دولت دوازدهم بسیار حائز اهمیت و مورد توجه بوده است، اظهار داشت: این موضوع به طور مشخص یکی از مولفه های شاخص عدالت جنسیتی محسوب می شود که از سال ۹۶ در ستاد ملی زن و خانواده تصویب و به ۳۱ استان ابلاغ و اجرا شد که شناسنامه هر شاخص هم با همکاری مرکز آمار ایران تنظیم شد.

وی افزود: در این فعالیت، وزارت رفاه، دستگاه های دولتی، سازمان های ذیربط، ‌سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان های مردم نهاد و نظام بانکی که بتوانند تسهیلات لازم را برای زنان ارایه دهند همکاری خوبی با معاونت امور زنان و خانواده داشتند.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: برای کارافرینی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هم یک برنامه اقدام ملی با همکاری دستگاه ها در ستادی که برای این منظور تشکیل شده است، تنظیم شد. ضمن اینکه دو الگوی تمرکز بر مشاغل نوین خانگی که منجر به استاندارسازی تولیدات خانگی شد و دیگری الگویی برای توان افزایی زنان سرپرست خانوار ساکن حاشیه شهرها اجرا شد و مجموعا حدود ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار از این طرح ها بهره برده و به مشاغل پایدار دست یافته اند.

ابتکار با تاکید بر اینکه طرح های متعددی را با سازمان های مردم نهاد و تشکل های کارآفرینی داشتیم که در آخرین آن، ۷۰ تسهیلگر کارآفرینی تربیت شدند، ادامه داد: همچنین از طریق معرفی زنان کارآفرین در رای گیری مردمی، این زنان معرفی و تسهیلات ویژه ای را دریافت کردند و این مستندها در سطح رسانه ها منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تفاهمنامه ای که میان معاونت امور زنان و شرکت پست منعقد شد، شاهد همکاری خوبی از سوی شرکت پست بودیم و تولیدات و محصولات خانگی این زنان را جابه جا از این طریق صورت گرفته است.

ابتکار با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی هم به خوبی برای زنان سرپرست خانوار اجرایی شده است، تاکید کرد: آموزش زنان روستایی برای تولید محصولات استاندارد از دیگر کارها بود که به این وسلیه ۵۰۰ بزند محصولات خانگی به بازار عرضه شده است. همینطور طرح مشترکی با وزارت جهاد در ارتباط با تولید گیاهان دارویی در حال اجرا است. معاون رئیس جمهوری با یادآوری اینکه کاری معنایی به مفهوم ترغیب باورهای دینی انجام داده ایم و آن پژوهش گسترده در مورد حضرت خدیجه است که به نگارش کتاب بانوی اول منتج شده است، تصریح کرد: فعالیت های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در زمینه کمک به شکل گیری شخصیت یک زن توانمند و کارآفرین استوار است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!