اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت پرداخت کمک بلاعوض برای جبران خسارت آتش سوزی غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در بندرعباس

استاندار هرمزگان خبر داد:

ارسال شده در ۱۲ تیر ۱۴۰۰

غرفه‌های جدید در بازارچه ساحلی بندرعباس به افراد آسیب دیده در این حادثه واگذار می‌شود

 این اقدامات در راستای حمایت از این زنان سرپرست خانوار فعال در عرصه صنایع دستی و حفظ فعالیت شغلی آنها انجام شد

استاندار هرمزگان از اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل کمک‌های فنی و اعتباری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهت پرداخت کمک بلاعوض برای جبران خسارت آتش سوزی غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در بندرعباس، خبر داد.

در جلسه‌ای به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور ۲۱ نفر زن سرپرست خانوار که غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی آنها در معبد هندوها در بندرعباس، سال گذشته دچار آتش سوزی و طعمه حریق شد و همچنین مدیرانی از حوزه وزارتی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روند کمک و حمایت از این زنان سرپرست خانوار، پیگیری و بررسی شد.

دکتر فریدون همتی پس از این جلسه، عنوان کرد: با پیگیری‌های فراوان از طریق برگزاری جلسات با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تلاش کردیم، بخشی از جبران خسارت وارد شده در این حادثه از محل کمک‌های فنی و اعتباری حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت کمک و حمایت از این زنان سرپرست خانوار، به صورت بلاعوض پرداخت شود.

وی ادامه داد: پس از انجام مراحل اداری، این موضوع با توجه ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به نتیجه رسید.

استاندار هرمزگان افزود: میزان خسارت وارد شده به هرکدام از این غرفه‌ها توسط کارشناس دادگستری تعیین شده است و در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت پرداخت کمک بلاعوض برای جبران ۸۰ درصد میزان خسارت وارد شده به این ۲۱ غرفه دار اختصاص یافت که به حساب آنان واریز می‌شود.

همتی تصریح کرد: با توجه به اینکه این غرفه‌ها بیمه نبودند، امکان استفاده از ظرفیت بیمه برای جبران خسارت وجود نداشت، اما وقتی چنین خسارتی وارد شد، استانداری هرمزگان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وجود اینکه تعهدی برای جبران خسارت نداشتند، اما برای انجام مسئولیت حمایت از این زنان سرپرست خانوار فعال در عرصه صنایع دستی، در اقدامی مشترک تلاش کردند تا غرفه‌های جدید آماده و به این افراد واگذار شود و کمک بلاعوض نیز پرداخت و به عنوان کمک حمایتی بخشی از زیان جبران شود تا این زنان سرپرست خانوار به فعالیت‌های شغلی خود ادامه دهند.

وی گفت: بازار سابق ماهی فروشان بندرعباس که توسط شهرداری در حال نوسازی و بهسازی است، به بازارچه ساحلی تبدیل خواهد شد و بخشی از آن به این افراد آسیب دیده، جهت فروش محصولات صنایع دستی واگذار می‌شود. استاندار هرمزگان، از همه افرادی که برای جبران خسارت و ادامه فعالیت این زنان سرپرست خانوار فعال در عرصه صنایع دستی، کمک کردند، تشکر و قدردانی کرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!