هیات دولت با اجازه مادر برای افتتاح حساب به نام اطفال موافقت کرد

ارسال شده در ۵ تیر ۱۴۰۰، توسط ایرنا

هیات دولت، با لایحه پیشنهادی معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور درخصوص «اجازه مادر برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال» موافقت کرد.

براساس لایحه مصوب هیات وزیران که با هدف کلان حمایت از نقش و جایگاه مادری و منافع عالیه کودکان و مرتفع نمودن محدودیت قانونی پدیدآمده برای مادران در افتتاح انواع حساب های بانکی برای اطفال و برداشت از آن تهیه و تدوین شده، مادر می تواند به نام فرزند صغیر خود حساب های بانکی افتتاح کند. حق برداشت از این حساب‌ها نیز تا رسیدن صغیر به سن ۱۸ سال تمام شمسی فقط با مادر است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی با بیان اینکه مادران امکان برداشت از حساب سپرده ای که خود برای فرزندانشان ایجاد کرده بودند را نداشتند، اعلام کرد: امروز لایحه پیشنهادی معاونت ریاست جمهوری برای رفع این مانع در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی تصویب شد.

معصومه ابتکار، ‌معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار کرد :‌ مادران امکان برداشت از حساب سپرده ای که خود برای فرزندانشان ایجاد کرده بودند را نداشتند.

وی افزود: امروز لایحه پیشنهادی معاونت ریاست جمهوری در امور  زنان و خانواده برای  رفع این مانع در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر حسن روحاین تصویب شد.

ابتکار ادامه داد:‌مرحله بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی است، ‌انشالله.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!