دستگیری برگزارکنندگان مراسم عروسی بدلیل عدم رعایت پروتکل‌ها در رودان

ارسال شده در ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودان گفت: ۶ نفر از شهروندان رودان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری مراسم عروسی دستگیر و احضار شدند.

امیر حسین فیوضی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا در این شهرستان، گفت: با توجه به شیوع ویروی کرونا در کشور و آمار بالای مبتلایان و قربانیان آن به خصوص در این روزها و وضعیت قرمز کرونا در شهرستان رودان که آمار فوتی ها را نیز افزایش داده است شهروندان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند همه ما باید تابع تصمیمات ستاد کرونا باشیم در شهرستان رودان نیز افراد باید این موارد را رعایت کنند و سلامت شهروندان را به خطر نیاندازند.

دادستان عمومی و انقلاب رودان خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق بارز تهدید علیه بهداشت مطابق مصوبات ملی کرونا برگزاری مراسم عروسی است و بنا به نظر کارشناسان و متخصصان بهداشت عامل اصلی ابتلا و مرگ و میر بیماری کرونا، برگزاری مراسم عروسی می باشد و هشدار می دهیم که برگزاری هر گونه مراسم عروسی بدون تایید بهداشت ممنوع بوده و با قاطعیت برخورد می شود.

فیوضی گفت: با افرادی که به هر نحوی جان افراد را به خطر بیاندازند از جمله برگزارکنندگان مراسمات عروسی و عزا در صورتی که شبکه بهداشت این موارد را به ما گزارش دهند به شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: جرم این افراد تهدید علیه بهداشت عمومی می باشد، که براساس ماده ۶۸۸ بخش پنجم قانون تعزیرات مصوب سال ۱۳۷۵ مجازات تا یکسال حبس برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. وی تصریح کرد: امیدواریم که همه ی افراد دستورالعمل ها را رعایت کنند تا شاهد برخورد قانونی با این افراد نباشیم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!