۱۹ درصد دانش‌آموزان هرمزگان اضافه وزن دارند

ارسال شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، توسط فارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: از مجموع ۳۶۲ هزار و ۹۶۸ دانش آموز استان که مورد غربالگری طرح کوچ قرار گرفتند، ۶۷ درصد دارای وزن مطلوب هستند.

علیرضا باقری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اتمام طرح کنترل وزن و چاقی ( کوچ) در استان گفت: در طرح کوچ بیش از ۳۶۲ هزار و ۹۶۸ دانش آموز دختر و پسر هفت الی ۱۸ سال استان هرمزگان مورد غربالگری قد و وزن قرار گرفتند.

وی افزود: ۶۷.۴۳درصد دانش آموزان این جامعه آماری دارای وزن مطلوب هستند که وضعیت استان هرمزگان در میزان وزن دانش آموزان، مطلوب و جایگاه چهارم کشور را دارا می باشد.

به گفته باقری، از مجموع دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق،  ۶.۶۶ درصد دانش آموزان استان چاق و ۱۳.۳۳درصد نیز دارای اضافه وزن هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۱۲ دانش آموز هرمزگانی معادل ۴.۲۷ درصد، دارای کمبود وزن هستند و همچنین ۳۰ هزار و ۱۵۰ نفر معادل ۸.۳۱درصد نیز دارای وزن لاغر می باشند.

باقری اضافه کرد: از ۲۶ مهرماه و همزمان با هفته تربیت بدنی، تعداد ۶۱ پایگاه غربالگری قد و وزن در مناطق آموزشی ۲۲ گانه استان فعال شد و بیش از۳۶۲ هزار و ۹۶۸ دانش آموز را مورد غربالگری اولیه قرار دادند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!