مادران باردار در معرض عوارض بیشتر ناشی از بیماری کووید ۱۹ قرار دارند

ارسال شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: مادران باردار به دلیل ضعف سیستم ایمنی در بارداری در معرض عوارض بیشتر ناشی از بیماری کووید ۱۹ قرار دارند.

وی با بیان اینکه مادران باردار به دلیل ضعف سیستم ایمنی در بارداری در معرض عوارض بیشتر ناشی از بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، اظهار کرد: لازم است مادران باردار اصول خودمراقبتی صحیح را به درستی آموخته و بدان عمل کنند، از حضور در دورهمی های خانوادگی بپرهیزند و مراقبت های بهداشتی دوران بارداری خود را به موقع دریافت کنند.

نوروزیان با اشاره به اینکه مادران باردار حتما هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت از ماسک های طبی استاندارد استفاده کنند، عنوان کرد: حفظ رعایت فاصله با سایرین، عدم شرکت در مراسمات عروسی، تولد، عزا و سایر تجمعات، مراجعه به پزشک، ماما و یابهورز محل سکونت خود در صورت بروز کوچکترین علامت از دیگر اقداماتی است که مادران باردار باید رعایت کنند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت آغاز به موقع درمان کرونا از مادران باردار خواست ضمن کنترل و مدیریت استرس خود و مراجعه زودهنگام به پزشک، از بروز عوارض ناگوار بعدی پیشگیری نموده و دوره بارداری خود را به سلامت سپری کنند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!