شیوع بی‌سابقه ویروس کرونای “دلتا” در انگلیس

ارسال شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، توسط ایرنا

سازمان بهداشت انگلیس که فعالیت انواع ویروس کرونا در این کشور را تحت نظر می‌گیرد اعلام کرد کارشناسان معتقدند ویروس کرونا از نوع دلتا یا همان ویروس جهش یافته هند هم اکنون در حال گسترش در انگلیس است.

به گزارش آوای دریا به نقل از “تلگراف” ویروس کرونای “دلتا” یا بی-۱. ۶۱۷. ۲ همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد. 

سازمان بهداشت انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور در روز پنجشنبه ۵ هزار و ۲۷۴ نفر افزایش یافت که بالاترین رقم از ۲۶ ماه مارس میلادی تاکنون است.  

این سازمان افزود: بیمارانی که به ویروس کرونا از نوع دلتا مبتلا شده‌اند با خطر بیشتری هنگام بستری شدن مواجه هستند. با غالب شدن این ویروس در سرتاسر انگلیس، همه باید احتیاط بیشتری بکنند. 

با توجه به داده‌های سازمان بهداشت انگلیس، در یک هفته گذشته ۲۷۸ نفر که به ویروس کرونا از نوع دلتا مبتلا بودند در بیمارستان بستری شده‌اند. 

براساس آخرین آمار موجود در وب سایت آماری “وورلد میترز” در انگلیس تاکنون نزدیک به ۵ میلیون نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند در حالی که ۱۲۷ هزار و ۸۱۲ نیز قربانی این ویروس همه گیر شده‌اند. 

سازمان جهانی بهداشت در هفته جاری با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند. 

براین اساس نام ویروس B.۱.۱.۷ که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، “آلفا” و ویروس B.۱.۳۵۱ که برای اولین بار در آفریقای جنوبی دیده شد “بتا” خوانده می شود. P.۱  هم “گاما” و B.۱.۶۱۷.۲ هند هم “دلتا” نامگذاری می شود. دیگر سویه های شناسایی شده به همین ترتیب و براساس  حروف الفبای یونانی نامگذاری می شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!