تاریخ سازی دختر ایرانی با کسب مدال برنز

ارسال شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، توسط آفتاب یزد

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در ۲ بخش زنان و مردان در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود. یکتا جمالی در دسته ۸۷ کیلوگرم زنان ابتدا موفق به مهار وزنه ۸۵ شد و در ادامه توانست وزنه۹۰ کیلوگرمی را مهار کند. جمالی در ادامه پشت وزنه ۹۲کیلوگرمی قرار گرفت که برای مهار آن مشکلی نداشت.

جمالی با مهار این وزنه به مدال برنز رسید.

 جمالی که در یکضرب موفق به کسب نخستین مدال زنان در رده سنی جوانان شده بود در حرکت دوضرب نیز ابتدا ۱۰۵ کیلوگرم را مهار کرد و در ادامه موفق شد بر وزنه ۱۱۱کیلوگرمی غلبه کند. کادر فنی برای حرکت سوم جمالی وزنه ۱۱۶ را در نظر گرفتند که وی توانست آن را مهار کند و مدال برنز دو ضرب را به دست بیاورد. همچنین یکتا جمالی در مجموع با ۲۰۸کیلوگرم توانست مدال برنز مجموع را هم به نام خود ثبت کند. به گزارش ایرنا جمالی نخستین وزنه بردار جوان ایرانی است که یکی از سکوهای مسابقات قهرمانی جهان را در این رده سنی (۲۰سال) فتح می‌کند. اکنون دریافت این مدال با ارزش توسط یکتا جمالی خوشحالی کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.

یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «دست و جیغ و هورا به افتخار یکتا جمالی دختر وزنه‌بردارمون که تونست مدال برنز قهرمانی جوانان جهان‌ رو بدست بیاره خانوم جمالی دم شما گرم که شایستگی دخترای ورزشکارمونو به جهان ثابت کردی». کاربر دیگری گفته است: «به افتخار یکتا جمالی که تونست تو حرکت یک ضرب مدال برنز قهرمانی جوانان جهان رو کسب کنه. مدال یکتا جمالی به همه مبارک باشه». یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «توی روزهایی که حال‌مون خوش نیست؛ یه دختر ایرانی، یه دختر ۱۹ساله برای اولین بار توی تاریخ وزنه‌برداری زنان، ایران رو به مدال جهانی رسوند و برنز جهان گرفت. ممنون یکتا جمالی که حالمون رو خوب کردی. مدالت اندازه تمام طلاهای المپیک چسبید بهمون». کاربران دیگر نوشته اند: «روزی تاریخی برای ورزش زنان ایران پس به افتخار یکتا جمالی»، «به افتخار یکتا جمالی کلاه از سر برداریم که اولین مدال جهانی وزنه‌برداری بانوان رو برای ایران کسب کرد»، «خبر اولین مدال قهرمانی ورزنه‌برداری بانوان جهان برای ایران توسط یکتا جمالی واقعا اشکم رو درآورد»

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!