کیمیا، نجات‌بخش جان ۳ بیمار

بامداد امروز کلیه ها و کبد دختر ۱۰ ساله بندرعباسی اهدا شد

ارسال شده در ۸ خرداد ۱۴۰۰، توسط صبح ساحل

اهدای اعضای بدن دختر ۱۰ ساله‌ای از بندرعباس که دچار مرگ مغزی شده بود، باعث شد ۳ بیمار به زندگی بازگردند. کلیه‌ها و کبد این دختربچه  اهل خواجه عطا ،بامداد امروز اهدا شد.

عصر چهارشنبه  ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری ، کیمیا جمشیدی به همراه نگار دوستش پس از بازی در حیاط، تصمیم گرفتند بر روی صندلی کنار درب خانه در خواجه عطا  بنشیند و بازی‌های دوستانشان  را نگاه کنند. صدای خنده و شادی کودکان کوچه را پرکرده بود که ناگهان این صدا به جیغ و فریاد تبدیل شد.مجتبی جمشیدی عمو این دختربچه گفت: کیمیا کنار درب منزل اش به همراه دختر پسرعمویم نشسته بود که ناگهان پسربچه‌ای سوار بر موتورسیکلت  به‌سرعت به آن‌ها نزدیک شد و نتوانست کنترل این وسیله نقلیه را به دست بگیرد  و به این کودکان  برخورد کرد. این مرد ۳۰ ساله  با اشاره به اینکه راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت هر دو کمتر از ۱۲ سال سن داشتند پس از حادثه با رها کردن  موتورسیکلت درصحنه متواری شدند ادامه داد: نگار دچار جراحات سطحی شد اما کیمیا که نقش بر زمین شده بود به‌سختی نفس می‌کشید، بلافاصله  وی به بیمارستان شهید محمدی انتقال یافت.

  جمشیدی گفت: کیمیا که دچار خونریزی ریه شده بود به بخش آی سی یو منتقل شد ،دو روز بعد وضعیت جسمانی اش رو به وخامت رفت و مورد عمل جراحی قرار گرفت که پزشک معالجش، ما را امیدوار کرد که حال کیمیا رو به بهبودی است. وی عنوان کرد: ضریب هوشی  برادرزاده‌ام  بالا رفت و توانست دقایقی چشمانش را باز کند و دست مادرش را فشار دهد و حتی جشن کوچکی در خانه برای بهبودی او گرفتیم. جمشیدی افزود: مدتی گذشت پزشک معالجش دستگاه تنفس از کیمیا جدا کرد و گفت حالش خوب شده است و نیازی به دستگاه ندارد  اما صبح روز بعد ،ضریب هوشی دختر پایین آمد و باز دستگاه اکسیژن به او وصل شد که  ساعاتی بعد دچار ایست قلبی شد و با احیا به زندگی برگشت. این مرد جوان گفت: تا اینکه در سوم خردادماه به ما اطلاع دادند کیمیا دچار مرگ مغزی شده است، باورمان نمی‌شد او حالش خوب شده بود اگر دستگاه تنفس را زود قطع نمی‌کردند شاید کیمیا الان زنده بود…

عموی دختربچه پس از لحظاتی سکوت ادامه داد: نمی‌دانستم چطوری این خبر خیلی دردناک به پدر و مادرش بدهم ، تا اینکه خود مادر کیمیا از این موضوع مطلع شد ، لحظات دردناکی بود تیم اهدا عضو با پدر و مادر کیمیا در خصوص اهدا صحبت کردند و آن‌ها که مطمئن شدند دیگر دخترشان به این دنیا برنمی‌گردد رضایت قلبی خود را اعلام کردند که اعضای بدن این فرشته مهربان در کالبد  بیماران  جان بگیرد زندگی دوباره‌ای به آن‌ها ببخشد….

دو کلیه و کبد کیمیا  توسط تیم اعزامی از شیراز برداشته  و جهت عمل پیوند به سه بیمار نیازمند  بیمارستان ابن‌سینا منتقل شد … گفتنی است : پیکر کیمیا جمشیدی در قطعه نام‌آوران آرامستان باغو آرام  می‌گیرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!