کنترل حلقه انتشار کرونا با اجرای طرح واکسیناسیون در هرمزگان

ارسال شده در ۸ خرداد ۱۴۰۰، توسط ایسنا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه یکی از راه‌های مبارزه با کرونا، واکسیناسیون درصد بالایی از جمعیت است، گفت: اگر درصد واکسیناسیون همگانی از ۷۰ درصد تجاوز کند، بخش بسیار زیادی از این حلقه انتشار بیماری را می‌توانیم در سطح استان کنترل کنیم.

حسین فرشیدی، اظهار کرد: طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان از افراد با سنین بالا آغاز شد؛ افراد بالای ۸۰ سال تقریباً همه واکسینه شدند و کسانی که واکسن دریافت نکرده‌اند به دلایل مختلف خودشان جهت تزریق واکسن حاضر نشدند و در این طرح شرکت نکردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: تزریق واکسن به افراد ۷۵ سال به بالا نیز به اتمام رسیده ۷۰ ساله‌ها نیز در حال دریافت واکسن هستند.

فرشیدی با اشاره به شلوغی محل تزریق واکسن در روز یکشنبه دوم خرداد، گفت: به دلیل اختلال در سامانه ارسال پیامک نوبت‌دهی واکسن، که قرار بود ۲۲۰ نفر پذیرش شوند، هم‌زمان ۴۹۹ نفر مراجعه کردند و همکاران ما در صبح یکشنبه با جمعیت بالایی از مراجعه‌کنندگان مواجه شدند که جا دارد از این بابت از سالمندانی که ساعاتی جهت تزریق واکسن در انتظار بودند و معطل شدند، عذرخواهی کنم.

وی تصریح کرد: جهت رفاه حال مراجعین تصمیم بر این شد واکسیناسیون در مراکز خدمات جامع سلامت صورت نگیرد و این مراکز به کارهای روزانه که شامل رسیدگی به نوزادان، کودکان، مادران و زنان باردار است، بپردازند و انجام واکسیناسیون نیز بر عهده تیم‌های دیگر بهداشتی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲ مرکز در بندرعباس جهت تزریق واکسن فعال است که تا پایان هفته ۴ مرکز دیگر به این مراکز اضافه خواهند شد. به افراد واجد شرایط از طریق سامانه سیب توسط یک پیامک جهت دریافت واکسن اطلاع‌رسانی می‌شود.

فرشیدی عنوان کرد: شهروندان حتماً پس از دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و تاریخ و ساعتی که در متن پیامک ذکر شده است را مدنظر قرار دهند؛ با همکاری همکاران بهداشتی تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که تا پایان هفته تعداد مراکز را افزایش دهیم تا کمتر باعث معطلی مراجعین شود.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم تا پایان هفته واکسن افراد ۷۰ سال به بالا را به اتمام برسانیم در مرحله بعد تزریق واکسن به سنین ۶۵ سال را آغاز خواهیم کرد، افزود: لذا افراد جامانده از واکسیناسیون چه افراد سنین مختلف و چه بیماران خاص در اولین فرصت به مراکز مراجعه و نوبت واکسن را دریافت کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان یادآور شد: بیماران سرطانی تحت درمان جهت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا به مرکز درمانی امید واقع در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس مراجعه کنند تا در طی روزهای آینده، علیه بیماری کرونا واکسینه شوند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!