رانندگی اتوبوس داخل شهری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است/ زنان اجازه فعالیت در این حوزه را ندارند

ارسال شده در ۱ خرداد ۱۴۰۰، توسط فارس

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: در حال حاضر ۱۰ اتوبوس تک‌کابین ویژه بانوان برای پایتخت در نظر گرفته شده که فعلاً در خط ۷ فعال است برخی از بانوان بسیار از اتوبوس‌های اختصاصی رضایت دارند و تعدادی هم از تبعیض ایجاد شده گلایه دارند و معتقدند اگر اتوبوس ویژه بانوان وجود دارد اتوبوس ویژه مردان هم باید باشد که به طور کلی ما این اقدام را یک رویکرد مثبت در جهت رضایتمندی بانوان می‌دانیم همچنین در صورتی که تعداد مسافران زن بیشتر شود اتوبوس یا مینی‌بوس‌های دیگری هم به صورت اختصاصی در نظر می‌گیریم.

محمود ترفع گفت: برای اینکه بخواهیم اتوبوس‌های ویژه بانوان به خطوط دیگر اختصاص دهیم به ناوگان و راننده جدید نیاز داریم که با هماهنگی معاونت توسعه منابع انسانی و اقدامات لازم برای استخدام انجام شده و امیدواریم بتوانیم راننده برای اتوبوسرانی جذب کنیم.

او گفت: شغل رانندگی اتوبوس داخل شهری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود و بر مطابق قانون زنان اجازه فعالیت در این حوزه ندارند و نمی‌توانیم راننده زن در اتوبوسرانی جذب کنیم  بنابراین آمار رانندگان زن در حال حاضر صفر است.

کرونا آمار مسافران را ۷۰ درصد کاهش داد

ترفع ادامه داد: تهران بیش از ۲۲۰ خط فعال اتوبوسرانی دارد که به دلیل شرایط کرونا آمار مسافران نسبت به قبل از کرونا حدود ۷۰ درصد هم کمتر شده است و بسیاری به دلیل ترس از قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ تمایل به استفاده از اتوبوس ندارند بنابراین به دلیل این مسأله و کاهش درآمد رانندگان اتوبوس بخش اعظمی از رانندگان در بخش خصوصی فعالیت برایشان مقرون به صرفه نیست. به عبارتی آنقدر در برخی خطوط آمار اتوبوس‌های خصوصی و تعداد مسافران کاهش یافته که به نظر ما تعطیل شده است و اکنون ۳۰ درصد از اتوبوس‌های بخش خصوصی دیگر فعال نیستند و بسیاری از خطوط در بخش خصوصی با سرفاصله زیاد فعالیت دارند.

وی افزود: اولویت نخست ما، حفظ ایمنی و سلامت مسافران و رانندگان اتوبوس و سایر کارکنان شرکت واحد است، عملاً با ناوگان موجود، فاصله‌گذاری مورد نظر در ساعات اوج مسافر امکان پذیر نیست و تنها راهکار موجود، خرید اتوبوس‌های جدید و تقویت ناوگان است.هر چند این روزها تقریباً هیچ مسافری بدون ماسک وارد اتوبوس نمی‌شود اما نگرانی از ابتلا به کرونا در موج چهارم، بر دغدغه مسافران و رانندگان اتوبوس افزوده و بر کاهش تعداد مسافران مؤثر بوده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!