وزیر بهداشت: تمامی جمعیت کشور تاپایان امسال واکسن کرونا دریافت می‌کنند

ارسال شده در ۱ خرداد ۱۴۰۰، توسط ایرنا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی جمعیت کشور تا پایان امسال زیرپوشش واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند.

تر سعید نمکی در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در مشهد طی گفتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس سند ملی با وجود تاخیر در واردات واکسن به دلیل تحریمها، افزایش سرعت واکسیناسیون مورد تاکید است.

وی ادامه داد: پیش از این روزانه ۱۵۰ هزار تا ۱۶۰ هزار نفر علیه کرونا واکسینه می‌شدند که به دنبال اقدامات و برنامه ریزی ها این تعداد به بیش از ۴۰۰ هزار نفر در روز افزایش یافته است.

وزیر بهداشت گفت: تا اوایل تیر ماه امسال ۱۴ میلیون نفر شامل بیماران خاص و بالای ۶۰ سال در کشور واکسینه خواهند شد و تا اواخر تابستان جمعیت انبوه تری زیر پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند.

وی افزود: همچنین واکسن تولیدی داخل از خرداد ماه به مجموعه واکسن ها خواهد پیوست که در این زمینه ایران در مدت کوتاه راه ۲۰ ساله را طی کرد.

دکتر نمکی با قدردانی از اقدامات موثر ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی برای مدیریت هوشمندانه موج چهارم شیوع کرونا و همچنین تولیت آستان قدس رضوی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حرم مطهر رضوی ادامه داد: خراسان رضوی یکی از استان های موفق کشور در مدیریت موج چهارم شیوع کرونا بود.

وی با هشدار نسبت به خطر ورود ویروس کرونای هندی از طریق شرق و جنوب شرق کشور گفت: استانهای شرقی و جنوبی از قبیل خراسان رضوی باید آمادگی کامل در این زمینه داشته باشند.

وزیر بهداشت افزود: این استانها باید کوچکترین موارد را رصد و در صورت مشاهده خوشه هایی از ویروس کرونای هندی یا آفریقایی بلافاصله نسبت به نابودی آن اقدام کنند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!