قرارگاه تحول محلاتی که ازدواج آسان به زوج‌های کم بضاعت بندرعباسی هدیه می‌دهد/ ارائه ۴۰۰ خدمت به زوج‌های جوان

ارسال شده در ۱ خرداد ۱۴۰۰، توسط تسنیم

قرارگاه‌های تحول محلات سپاه در حوزه‌های مختلف به مرکزیت مساجد محلات در حال فعالیت هستند، در این بین یک قرارگاه تحول محلات ازدواج آسان جوانان را هدفگذاری و برای اجرای جشن و تهیه لباس عروس و داماد هم برنامه‌ریزی کرده است.

 امروزه اغلب جوانان، دلیل گریز از ازدواج را مشکلات اقتصادی و نداشتن بنیه مالی کافی عنوان می کنند، نداشتن کار مناسب و درآمد ثابت، عدم توانایی مالی برای برگزاری مراسم آبرومند عروسی و تامین خواسته‌های طرف مقابل، عدم تمکن مالی برای تامین جهیزیه از نمونه‌های پررنگ در زمینه مشکلات اقتصادی است.

در چنین شرایطی، تشویق جوانان به برگزاری ازدواج آسان به عنوان بهترین راهکار برای کاهش سن ازدواج جوانان مهمترین امر است، ازدواج آسان ازدواجی بنا شده بر پایه و اساس آن بر ساده زیستی و دوری از تجملات است.

در این میان، قرارگاه تحول محلات، امکان برگزاریی جشن ازدواج متوسط و آبرومند را برای زوج‌های علاقمند فراهم کرده‌اند که جوانان در صورت تمایل می‌توانند از مراسم عقد تا عروسی خود را زیر نظر این پایگاه‌ها برگزار و تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند، این پایگاه‌ها، تمام خدمات عقد تا عروسی را به طور کامل و در ساده‌ترین شکل ممکن به زوج‌های جوان محلات ارائه می‌دهند.

پایگاه ام الحبیبه قرارگاه تحول کوی آیت الله شهید غفاری شهر بندرعباس به عنوان اولین پایگاه در هرمزگان است که این توانایی را داشت تا از طریق رایزنی با مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه بندرعباس، یک مزون در پایگاه بسیج راه اندازی کند.

به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با فعالیت‌های پایگاه ام الحبیبه قرارگاه تحول کوی آیت الله شهید غفاری شهر بندرعباس، به سراغ خانم فخری مسئول این پایگاه رفتیم و دقایقی را با وی به گفتگو نشستیم که ماحصل آن را در ادامه می خوانیم:

مسئول پایگاه ام الحبیبه قرارگاه تحول کوی آیت الله شهید غفاری شهر بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: به منظور راه اندازی مزون ریحانه در پایگاه ام الحبیبه قرارگاه تحول کوی آیت الله شهید غفاری شهر بندرعباس، درخواستی به بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه بندرعباس ارائه شد و با توجه به آشنایی کامل با انواع آسیب‌های اجتماعی موجود در محلات، با این درخواست موافقت و این مزون در محله آیت الله غفاری راه اندازی شد.

وی افزود: از بدو راه اندازی این مزون در محل پایگاه ام الحبیبه قرارگاه تحول کوی آیت الله شهید غفاری، برکات زیادی برای ساکنین محله به همراه داشته است، برگزاری مراسم در پایگاه و مسجد باعث خیر برکت شد و موفق شدیم با یاری خداوند و کمک خیران و مردم، به زوج‌های جوانی که چندین سال از برگزاری مراسم عروسی درمانده بودند و توانایی تشکیل زندگی جدید را نداشتند دست یاری برسانیم.

فخری گفت: اقدام خداپسندانه مزون ریحانه در محله، باعث شد زوج‌های جوان با برگزاری ازدواج آسان بیشتر به زندگی امیدوار شوند و بدانند که به راحتی و با کمترین بودجه می‌توانند زندگی جدیدی شروع کنند.

وی تصریح کرد: مزون ریحانه مستقر در پایگاه ام الحبیبه قرارگاه تحول کوی آیت الله غفاری نه تنها در بحث ازدواج آسان بلکه در مواردی دیگر از قبیل معشیت، درمان، جهیزیه و تامین لوازم خانه و تعمیر ساختمان خدماتی ارائه شده است.

مسئول پایگاه ام الحبیبه قرارگاه تحول کوی آیت الله شهید غفاری گفت: موفق شدیم با همکاری دفتر نیکوکاری در همین محله، با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌هایی در زمینه تامین مایحتاج مردم این محله نیز ورود کنیم.

وی ادامه داد: در این مزون ۸۰ دست لباس عروس و عقد و حنابندان موجود است و دو مزون نیز در جایی دیگر با پایگاه ام الحبیبه قرارگاه تحول کوی آیت الله شهید غفاری همکاری لازم را دارند و در صورت عدم موجودی لباس مورد نظر زوج‌های جوان در مزون ریحانه، آنان به دو مزون دیگر معرفی می‌شوند که همکاری کامل را با ما دارند.

فخری تاکید کرد: مزون ریحانه همچنین این توانایی را نیز دارد که برای خانواده‌های مراجعه کننده و همراهان عروس و داماد نیز در صورت نیاز، لباس مناسب مراسم تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.

وی تصریح کرد: علاون بر دو مزون، دفترخانه ازدواج و دو آرایشگاه مردانه در این زمینه همکاری لازم را با ما دارند حتی تزئین ماشین عروس نیز توسط بچه‌های پایگاه و مسجد همین محل تامین می‌شود و ماشین‌های خود را در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌دهند.

مسئول پایگاه ام الحبیبه گفت: مزون ریحانه علاوه بر زوج‌های جوان در شهرستان بندرعباس، در دیگر شهرستان‌های استان نظیر حاجی آباد، جاسک، قلعه قاضی و فین خدمات ارائه می‌دهد و سپس با راهنمایی و حمایت مزون ریحانه و اهدای لباس عروس، آنها نیز موفق به راه اندازی مزون‌هایی در شهرستان‌های مزبور شدند.

وی اظهار داشت: مزون ریحانه از بدو راه اندازی تا کنون، توانسته ۴۰۰ نوع خدمات در همه نقاط استان از قبیل تامین لباس عروس و داماد، سفره عقد، برگزاری مراسم حنابندان را به زوج‌های جوان ارائه دهد.

فخری تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان همچون گذشته با همکاری و همدلی پای کار بیایند و ما را در تجهیز و به روزرسانی امکانات این مزون یاری دهند، چراکه بعد از یک سال استفاده از لباس‌های عروس و داماد، نیاز است به روز شوند.

وی در پایان گفت: درخواست دیگری که از مسئولان مربوطه داریم، این است که به منظور ارائه خدمات بهتر به زوج‌های جوان و خانواده‌های نیازمند، مزون ریحانه را به مکانی مناسب مجزا از پایگاه انتقال دهیم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!