دانشگاه علوم پزشکی:آمار فوتی ها و بیماران بستری کرونا در هرمزگان کاهش یافت / استاندار: موارد ابتلا به کرونا رو‌ به افزایش است

ارسال شده در ۱ خرداد ۱۴۰۰، توسط خبر هرمزگان

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دلیل تغییر رنگ بندی بندرعباس و‌ دیگر شهرهای استان کاهش فوتی ها و بیماران بستری کرونا است.

این در حالیست که استاندار هرمزگان و رییس ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان ، همزمان از افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا خبر داد.

به گفته دکتر نوروزیان اپلیکیشن ماسک بر اساس شاخص موارد بستری مثبت نسبت به هر یکصد هزار نفر جمعیت رنگبندی را تغییر می دهد.

وی  افزود: نرم افزار ماسک بر اساس داده ها و آمار هفتگی و یا دوهفته یکبار که از سوی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دریافت می کند؛ رنگبندی ها را بر اساس شاخص های مورد نظر تغییر می دهد.

رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: طی دو هفته اخیر موارد فوت و بستری در استان رو به کاهش بوده است؛ گر چه این کاهش موارد چشمگیر نبوده اما بر اساس روند کاهشی تغییر رنگ در بسیاری از شهرستانها اتفاق افتاده است.

نوروزیان ضمن ابراز نگرانی از احتمال افزایش موارد بستری و نهایتا فوتی در هفته های آتی تاکید کرد: به دلیل عدم کاهش محسوس  تشخیص موارد مثبت و موارد قرنطینه احتمال افزایش موارد بستری و فوت در هفته های آتی ” محتمل ” است.

استاندار : روند ابتلا به کرونا در هرمزگان همچنان افزایشی است

استاندار هرمزگان نیز  با تاکید بر لزوم فراهم سازی شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات باشکوه در خرداد ماه سال جاری، گفت: دستگاه های عضو ستاد کرونا باید با انجام درست وظایف خود، شرایطی را فراهم کنند که مردم بتوانند بدون دغدغه، در انتخابات مشارکت کنند.

 فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا در  دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان افزایشی است.

وی ضمن ابراز نگرانی از روند فعلی شیوع کرونا، خواستار افزایش میزان رعایت پروتکل ها از سوی شهروندان و اصناف شد و افزود: کاهش ترددهای غیر ضرور و پرهیز از حضور در تجمع ها می تواند از ابتلای شهروندان به کرونا پیشگیری کند.

همتی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونای هندی و آفریقایی و دو فوتی ناشی از این بیماری در برخی مناطق استان، باید استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

تغییر ناگهانی رنگ بندی شهرهای هرمزگان از قرمز به نارنجی موجب طرح پرسش ها و‌شبه هایی در بخشی از افکار عمومی شد که توضیحات سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی نیز در همین راستا بود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!